Gå til innhold

Ski boks på roofrack


Anbefalte innlegg

Heisann. Er ny her på forumet og har en liten utfordring jeg trenger innspill til. Jeg har ett expedition roofrack fra Frontrunner på bilen min ( disco 3 ). Kjempe greier det altså, er stadig i bruk. Nå har jeg bruk for en skiboks og tenker at jeg fortrinnsvis vil montere den på racket fremfor å måtte demontere det hver vinter. Uansett så har dette visst seg å være noe som «vanlige» forhandlere sliter med å finne en god løsning på. Er det noen her inne som har erfaring med dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har festet min skiboks på 2 Thulestenger som jeg fester på grinda.

Har flere biler og flere typer grinder så festene mellom grinder og stengene er litt forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg skrev litt uklart.

Stengene er ca 3-4 cm tykke på flatsiden,hvorav ca1 cm av dem ligger lavere enn boksens bunn.

Ved punktbelastning er det liten om ingen klaring mellom boksens bunn og grindas gulv.

Min boks er innpå 15 år gammel så det er mulig de nye er litt anderledes utformet i gulv og festepunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...