Gå til innhold

RRC polerte alu 3-spoke hjul originalt?


dolomite

Anbefalte innlegg

Kjære Forumister,

 

Jeg har sett at 3-spoke aluminium felger kunne leveres på 1981 4-dørs modell som ekstrautstyr (standard på Vogue).  De aller første felgene skal ha hatt polert rå aluminium finish, ikke lakkert som på de senere årganger.  Ble hele felgen polert eller bare den ytre kanten?  

 

Er det noen av dere Vise Menn som kan bekrefte dette og/eller har slike hjul selv?   

 

Jeg holder på med å bygge opp en tidlig -81 modell 4-dørs og jeg syns polerte alu hjul er noe av det flottest finish som finnes.

 

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har da kjørt gammel engelsk motorsykkel I mange ti-år med polert aluminium motor og andre deksler.  :P  At felgene blir matte/oksyderte uten vedlikehold er nok hovedårsak til at de ble lakkert etterhvert.  Jeg har polerte Cobra felger på min Triumph bil.  Litt Autosol på en fille etter bilvask

så skinner felgene flottere enn noen krom.

 

Jeg bare lurte på aom noen her kunne bekrefte at dette fantes..

 

H

Endret av dolomite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...