Gå til innhold

Utandørs kryssfiner e.l.


radovan

Anbefalte innlegg

For tida plagast vi med eit vinterhageprosjekt der ein liten veranda i loftsetasjen skal få ei dobbeltrolle som ein del av vinterhagetaket. 

Denne må derfor tettast i golvet og vi har kjøpt og halvvegs montert nokre plastplater til dette formålet. 

 

Dei viste seg å vere i tynnaste laget og må derfor støttast av annan konstruksjon, og det som verre er, det er ein god del utviding og krymping ved temperaturendringar. 

 

Eg har vurdert treplater i form av hengarplate, det burde vere både sterkt og tett, både med tanke på vind og vatn, men er kanskje litt overkill? 

Denne kryssfineren som toler vatn, gjer den det i den verkeleg verda? Er der andre, betre alternativ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannfast finèr bør jo være relativt stabilt mht hvor mye det beveger seg/krymper/vokser når temperatur og luftfuktighet endrer seg. Men om man skal ha plater med litt tykkelse, så blir det brått relativt kostbart. Tror jeg betalte tett på 4000 for ei plate til tilhengeren til naboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg bygde seilbåt i ungdommen i et annet årtusen fantes der noe som ble betegnet som kokefast finer, denne var myyyyye mer vannfast enn vanlig vannfast (som ikke egnet seg til å bygge båt av). Om dette finnes nå aner jeg ikke men foliert finer slik som forskalingsplater tåler jo vann rimelig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...