Gå til innhold

D2 BCU bytte


Klodrik78

Anbefalte innlegg

Jeg byttet BCU i D2en min for noen få måneder siden. Litt plug and play, men min kom fra en manuell bil, så måtte forandre settingen med nanocom til automat. Litt kluss er det også med kilometerstand. Hvis bilens kilometerstand er mindre enn BCUen så kan kilometerstanden plutselig sprette opp i BCUens stand (hvis du synkroniserer), i motsatt fall klarer du ikke synkronisere (tror jeg). Odometeret vil blinke uavbrutt hvis du ikke synkroniserer. Dette kan du deaktivere i nanocom slik at kilometerstand viser riktig uten å blinke. Masse settinger i BCU, men hvis donorbilen og din bil har samme utstyrsnivå vil det nok være plug and play.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert. Tusen takk for bra svar. Skal sende min gamle bcu til italia forbat dem skal sette opp en protokoll med prosedyre for å kunne sette dem opp på nytt. Så da kan man plutselig reparere dem hvis dem går i lås

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2019 den 17.05, Klodrik78 skrev:

Supert. Tusen takk for bra svar. Skal sende min gamle bcu til italia forbat dem skal sette opp en protokoll med prosedyre for å kunne sette dem opp på nytt. Så da kan man plutselig reparere dem hvis dem går i lås

 

Jeg sendte min BCU til CallRova i England for rep. Den ble badet i vann etter lekkasje fra frontruten.

(Bilen oppførte seg meget rart med skadet BCU).

Men det viste seg at BCU'en var så ødelagt at den ikke var reparerbar. Sendte de så en liste over utstyret på bilen og en nøkkel (koding mot startsperre).

Ny BCU ble programmert ut i fra det.

Bilen har fungert bra etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...