Gå til innhold

Kupevifte, original eller oppgradering


Ole C

Anbefalte innlegg

Nå har jeg søkt og bladd i noen dager uten å helt finne en løsning, så jeg prøver med et innlegg...

 

Jeg har en Ex-Mil med 24V anlegg. Kupeviften har sagt takk for seg. "Hamsterhjulet" har gått i oppløsning, og motoren ser ikke ut til å kunne reddes...

En telefon til Vestships lærte meg at de har ikke dette, og det var vel ikke så stor mulighet for at de fikk inn heller. Hun jeg snakket med tipset om at det skulle være noen som hadde funnet en erstatting på økonomi-deler. Er det noen som kjenner til hvilken vifte/motor det skulle være?

Det skal også sies at jeg ikke akkurat ble ble blåst bort av luftstrømmen fra den originale viften. Er det kjent om det finnes en grei oppgradering her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er tørrere inni en <LR enn i en båt, men jeg har allikvel montert en båtvifte istedenfor "snilehuset" som sitter originalt i seriebilene. Eneste ulempe, den bråker mer etterhevrt som spenningen stiger nårmotorens turtall øker. Hvis bilen hadde hatt mindre fuktig miljø kunne kanskje en datavifte gjort nytten.

'

p.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, paul hofseth skrev:

det er tørrere inni en <LR enn i en båt, men jeg har allikvel montert en båtvifte istedenfor "snilehuset" som sitter originalt i seriebilene. Eneste ulempe, den bråker mer etterhevrt som spenningen stiger nårmotorens turtall øker. Hvis bilen hadde hatt mindre fuktig miljø kunne kanskje en datavifte gjort nytten.

'

p.

Jeg har tenkt på båtvifte, men jeg ville gjerne hatt noe som passet i det originale sneglehuset, eller i hvert fall som drar inn luft via den originale åpningen på skjermen. Og der har jeg ikke funnet noe på 24V...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fortsatt ikke bakoversveis fra vifta.

Sneglehus,motor og vifte er tilpasset hverandre så kun ny vifte gir ikke alltid god effekt.

Anbefaler å bytte komplett. Norpart mener jeg hadde en bra utgave som passet inn bra.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.Den imponerte ikke i utførelse.

Men den kan jo levere mer luft enn orginalen selv med trangere luftkanaler.

Antar at den vil bråke mer enn orginalen pga dette.

Husk forskjell på RHD og LHD.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...