Gå til innhold

Pcn fryser av og til


gautes

Anbefalte innlegg

Min noe aldrende PC fryser av og til.

Dvs plutselig ingen kontakt mellom tastene og skjermen.

Eneste løsningen da er å skru den av og starte den igjen.

Ikke alltid det holder med en av/på heller.

Noen med tips for analog idi..?

Kanskje besøke en pcdoktor eller en stor hammer for hard reset?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldrende som år? 

Re installasjon kan jo være fordel, event oppgradere med en ssd disc og Windows 10.

 

Gjorde det på en eldre laptop, og det hjalp på. 

Eller vurdere ny/ nyere brukt. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stappet inn Crap Cleaner og det virket som ting bedret seg. Takker for den.

Men nå døde Ice Bet boksen til fruens store glede. Jeg har nemlig ikke peiling så den må hun slite med. cool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2019 den 22.37, oggioffshore skrev:

Aldrende som år? 

Re installasjon kan jo være fordel, event oppgradere med en ssd disc og Windows 10.

 

Gjorde det på en eldre laptop, og det hjalp på. 

Eller vurdere ny/ nyere brukt. 

 

 

 

Så lenge CPU-vifta går, så er det neimen ikke mye grunn til å kjøpe ny PC. HjemmePC'en min er en ca 10 år gammel laptop. Riktignok var det en ganske raff maskin da den var ny, men den har blitt oppgradert med SSD-disk og litt kjappere minne og fikk Windows10 for et par måneder siden.

 

Egentlig den gamle jobbmaskinen min, men da nevnte vifte tok kvelden så ville ikke driftsfolket på jobben gjøre noe med den. For gammel sa de - og ga meg ny PC (som døde etter et år). Fruen skaffet vifte fra ebay, og siden har den tuslet og gått. Er ikke sånn som i "gamle dager" da man måtte bytte maskin hvert 2. år for å ha noe som gikk sånn høvelig rundt.

 

Men en frisk installasjon av Windows pleier å gjøre underverker for en gammel sliter. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om PC'en fortsatt ikke er helt pigg, så kan vi helt sikkert ta en titt på den om vi er i nærområdet. Eventuelt kan du jo ta den med på en ekskursjon til Aremark. Vi innehar jo en viss IT-kompetanse her i gården, selv om undertegnede begynner å bli ganske utdatert. Men om PC'en er gammel så kan det jo hende at PC'en og jeg er kompatible. ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...