Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! 

Lurer på hva skal man bruke av grease på smørepunkter under bilen. Eksempelvis mellomakselkryss. Skal være noe som stråler vann og slag godt har jeg fått med meg.. Noen konkrete merker, hvor få tak i osv..? 

 

Bilen er altså en Defender td5 02 modell

 

Endret av GlennB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NLGI og EP (nesten) poteter-pottitter. Ikke noe å overtenke.

 

EP2 er en NLGI2 grease med tilsetninger som gjør at den tåler mer før smørefilmen bryter sammen (Extreme pressure), 2-tallet refererer til NLGI og er et uttrykk for viskositet.

Om en ikke har rare behov pga temperatur, omdreiningstall, metaller eller pga produkter greasen kan komme i kontakt med er en litium grease EP2 det rette valget til universalbruk i (minst)97 av 100 tilfeller.

 

Grafittfett er ikke egner for smøring av lager, men ypperlig på åpne gir, kjeder og den slags.

 

 

 

 

Endret av GuttormG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har merket meg at temperaturen er "blitt lav" på grease.

 

Har en eldre boks med grease æ brukte på hjul-lager, den var merket at den tålte over 230 grader.

 

Da æ skifta hjullager på ALLUT'en fant æ ut at fettet (grease'en) var merket med rundt 100 grader.

 

Det kan bli varmere i ett hjullager. En fra nabohobbyverkstedet kom med en patron grease som tålte 160 grader, brukte det på hjullager på ALLUT= Alvorlig Liten Lastebil Uten Tipp (Subaru Brat).

 

Ellers har jeg ikke noe formening eller mening om hva som skal brukes hvor.

 

Ønske aill ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...