Skjegget Skrevet 11. juni 2019 Del Skrevet 11. juni 2019 Må bytte clutch master pumpe på min 99' Td5. Tenkte å ta ut hele pedal boksen, men ser nå at det går to bremserør på tvers over boksen. Smart.. Googling kan tyde på at det er mulig å løsne bremsepumpa og flytte litt til siden for å få opp clutch pedal boksen? Kan noen bekrefte at det går? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind Dørum Skrevet 11. juni 2019 Del Skrevet 11. juni 2019 Jeg løsnet pedalboksen, for å komme til skruene som holder mastersylinder. Tok den ikke ut, hadde den bare løs. Trangt, men med litt tålmod så går det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. juni 2019 Del Skrevet 12. juni 2019 Det går fint å ta ut hovedsylinder uten å løsne festeboksen også. Har du kort skrallenøkkel er det akkurat nok plass mellom brems og clutchboks til å kunne skru ut nederste mutter. Du trenger en på innsiden til å holde igjen skruen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjegget Skrevet 12. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2019 Kort skralle ble laget med baufil og fastnøkkel stripsa fast på pedal - vips så var gamle pumpa ute Takk for supert tips lafterolf! Da ere bare å glede seg til å sette i ny pumpe & lufting ikveld.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. juni 2019 Del Skrevet 12. juni 2019 Angående lufting. Åpne røret inn på master og tramp en gang på pedalen. Steng før du slipper pedalen. Da får du ut luften fra hovedsylinder og får ofte "pedal" med en eneste gang. Ofte trengs ikke mer lufting heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjegget Skrevet 12. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2019 Ok, skal prøve det. Bytta slaven for noen uker sida, da pressa jeg inn nedenfra med ei oljekanne. Trudde det skulle bli perfekt, men neida.. ingen pedal. Gikk til slutt med litt vanlig lufting. Ett spørsmål til: Så på gamle master pumpe at det var smurt inn fett bak støvmansjetten.. altså i enden av sylinder. Bør det gjøres? Vil isåfall SKF hjullagerfett funke, eller spiser det pakningene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. juni 2019 Del Skrevet 12. juni 2019 Fett der støtstang treffer. Jeg har brukt vanlig fett siden den ikke er i kontakt med de andre pakningene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjegget Skrevet 12. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2019 Ok, høres fornuftig ut. Merkelig, viser seg at pedalen min mangler fjæra.. har kjørt med den en god stund uten. Trengs den ikke?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjegget Skrevet 12. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2019 Hm.. vil kanskje gå utover utløserlageret på sikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. juni 2019 Del Skrevet 12. juni 2019 Hovedfjøra eller den som er festet i monteringsskruen på tårnet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjegget Skrevet 12. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2019 Skal det være to?? Jeg har ingen.. altså pedal er helt løs uten pumpa. Dukka opp ett problem til.. virker som om det er for kort parti med gjenger i pumpa? Får ikke strammet til den som clutch sensoren sitter på toppen av.. Skal være rett pumpe.. STC500100. Gjengeparti i ny pumpe er 10mm vs 15mm i gamle. Nei nå ere kvelden kjenner jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Tror du har rett med at det bare er en fjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HaakonK Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 God anledning til å ordne litt lettere pedal: Deler som trengs: 1x CLP3180 Retaining Spring 1x EDP7510L Torsion Spring 2x DCP3212L Bush Finnes ferdige kit på feks ebay. -Håkon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjegget Skrevet 13. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2019 Takk for tips, skal kjøpe det inn.. men nå er 1 pri å få orden på dette med pumpa. Spurte Vestfold Ships om de har sendt feil, men delenr stemmer. De mente det muligens var produksjonsfeil, så ville sende ny pumpe med en gang. Pluss i margen for kjapp respons! Neste gang skal det måles på forhånd.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjegget Skrevet 13. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2019 Endelig har jeg kløtsj igjen! Kappet/fila av litt på enden av banjobolten helt til den ble kort nok. Ikke optimal løsning, men sparte meg for å bytte pumpa igjen. Dere som har gjort det før vet hvor moro det er... Lurer på en siste ting.. leste en plass at man ikke skulle dra til mutteren på enden av støtstanga, altså at stanga skal være litt løs der den er festet til pedalen. Ser ikke helt poenget, da den "bolten" som stanga går igjennom uansett er opplagret i pedalen.. den vil jo rotere selv om stanga er skrudd helt fast? Noen som vet hva som er rett? Jeg skrudde den fast... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 (endret) Edit: Leste ikke godt nok og svarte på feil ting. Endret 13. juni 2019 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagson Skrevet 16. november 2021 Del Skrevet 16. november 2021 Bytta master på min 90 1999 TD5 til (TRW skal være OEM) til en som virker fint men også lekker ned langs pedalen. Lurer på om jeg skulle primet litt på forhånd. Den ble kjørt litt frem og tilbake uten bremsevæske og lurer på om det kan ha skadet den. Noen som har tips eller teorier? Målte høyden på pedalen og den er fin, men synes pedalen er langt ute på den gjengede stangen. Det er en justeringsbolt langt nede på kassa til clutchpedalen og som nok kan justere hvor langt inn man kan trå pedalen. Usikker på hvordan den evt. skal justeres. Noen som vet? Det er vel et poeng at stangen går langt nok ut så ventilen åpner når man slipper opp clutchen. Synes det er litt knotete med den mutteren som du tar nedenfra. Eksprementerer nå med å sette på en pipe offset på en umbrako med slangeklemme for å se om jeg får lurt en pipe på den nederste mutteren ovenfra. (Har ikke sveiseapparatet hjemme). Har ikke fått det til enda. Trangt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 16. november 2021 Del Skrevet 16. november 2021 Lekker den må den byttes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.