Gå til innhold

Range Rover Classic selges


Rikerud

Anbefalte innlegg

75/93 RRC selges.

 

I de senere årene er følgende gjort:

  • nye kompositt toppakninger

  • planerte toppene

  • byttet ventiltettinger, ventilløftere, vannpumpe, termostat og ellers alle pakninger og reimer.

  • Oljepumpa har fått “repset”

  • Varmapparatvifte

  • Varmeregister

  • Skiver/klosser

  • Bremserør/slanger

  • Nye styreledd

  • Og sikkert noe jeg har glemt.

 

Ramma er fra 1975, men den er godkjent ombygd med karosseri og drivlinje fra 1994mod 3,9 EFI Vouge. Den har kun gått 154.000km, og har av utstyr, bl.a : 4x elvindu, el. soltak, el.speil, sentrallås, servo, skinnseter, el. seter med minne og varme, cruisecontrol, aircondition som blåser iskaldt, autodim innerspeil, Webasto, EAS elektronisk styrt luftfjæring m.m. Men alt av dette fungerer ikke…

 

Den har nye sommerdekk og nesten nye Nokia 7 SUV vinterdekk. Det følger med omfattende rep. håndbok (koster kr 800) og diagnose til luftfjæringa. Det følger også med en god del ekstra utstyr som komplett rattstamme, pakninger til ventilblokk luftfjæring, ny kompressor etc. Skal komme med komplett oversikt.

 

Bilen framstår som hel og pen. Den er ikke perfekt, det finnes litt rust noen steder, det jeg har sett har fått en solid dose fluid film på seg. Det vil komme bilder. Pr i dag er ikke bilen EU-godkjent.

 

Inntil videre viser jeg til bildene i denne tråden. Håper det kan være av interesse for noen. Pris er jeg ikke helt i mål med enda. Det kommer. 

 

 

Endret av Rikerud
Oppdatert annonse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
1 time siden, Stiga skrev:

Feil? Mangler? Hva skal til for å få bilen EU - godkjent

 

Jeg vet ikke av noe konkret som stopper den å bli godkjent. Årsaken til at jeg ikke har tatt EU-kontroll på den er tidsklemma og at bilen pr i dag ikke blir brukt. Men det finnes jo noen mangler på den. Luftfjæringen trenger overhaling (men fungerer til vanlig bruk - siger litt og må kjøres i "nødmodus"), webasto virker ikke, el-vindu bak virker ikke, servostyring er tung når bilen er kald... 

 

Planen er å bruke litt tid i sommer til å gå gjennom den og lage en Finn-annonse på den. Men er som nevnt lenger opp i denne tråden åpen for å motta bud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
På 9.7.2019 den 12.45, Rikerud skrev:

 

 Luftfjæringen trenger overhaling (men fungerer til vanlig bruk - siger litt og må kjøres i "nødmodus"),

 

 

 

Hvis luftfjæringen siger bør den utbedres før man begynner å bruke bilen. For om den siger, må kompressoren jobbe mye mer enn hva den er laget for, og da tar den kvelden rimelig kjapt.  Det kan fort resultere i at en reparasjon som som kunne kostet en tusenlapp fort kan bli 5-6 tusen og det som verre er. Flott bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AreM skrev:

 

 

Hvis luftfjæringen siger bør den utbedres før man begynner å bruke bilen. For om den siger, må kompressoren jobbe mye mer enn hva den er laget for, og da tar den kvelden rimelig kjapt.  Det kan fort resultere i at en reparasjon som som kunne kostet en tusenlapp fort kan bli 5-6 tusen og det som verre er. Flott bil. 


Bilen har vært slik i mange år, fra før jeg kjøpte den. Kompressor virker helt fin fortsatt. Så at kompressoren tar kvelden rimelig kjapt stemmer ikke i dette tilfellet. Ny kompressor følger også med, samme som repset til ventilblokk og nye slanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Erik Iversen skrev:

Ikke bruke den i sommer selv altså??? :)

 


Målet er å fikse luftfjæringen, det tror jeg er ganske enkelt. Skal ta ut ventilblokken og bytte pakninger pluss se om jeg finner lekkasjer på resten av systemet. Er vel bare å finne fram zalovannet :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ser tiden ikke strekker til. Er derfor fortsatt interessert i å selge, om noen skulle være interessert i en fin fin RRC.

 

Stresser ikke med salg, har godt med lagerplass. Men bilen fortjener mer oppmerksomhet enn den får hos meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Dere ser at pyntelist på venstre framdør mangler, denne følger med. Må limes på.

 

Paneler under A-stolpe følger med. 

 

Men det mangler noen paneler i bagasjerom.

Er også noe rust under trekket i bagasjerommet,  har ikke bilde av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, SiggenRRC skrev:

Hmmmmmmmmmmmmmmmm


Bare å slå til :)

 

Har hatt denne liggende her en stund, uten napp. Men er ikke så veldig stresset da jeg har god plass til den og den kan godt få stå noen år til. Men om noen kan tenke seg en fin og bra RRC så tror jeg ikke det er mange som er bedre enn denne til denne prisen. Ja, den trenger litt småfiks men det er sannelig ikke mye. :)
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lorden skrev:

Hvilket taktelt kunne være aktuelt for evt innbytte?

 

Usikker,  har aldri hatt taktelt så jeg vet lite om dem egentlig. Men skulle jeg hatt så må det være ett bra ett som passer på en Disco 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Rikerud skrev:

 

Usikker,  har aldri hatt taktelt så jeg vet lite om dem egentlig. Men skulle jeg hatt så må det være ett bra ett som passer på en Disco 4.

Kort fortalt så gir softshell mer plass enn hardshell, men er mer jobb å sette opp og pakke sammen.
Dersom du er ny i takteltverdenen, anbefaler jeg hardshell. Og den rimeligste måten er et enkelt 120cm bredt, 200cm langt telt i glassfiber.

Det finnes også merkevarer i glassfiber til 40-50k, men til hobbybruk og som første telt kan det være litt overkill.

Lykke til! :D

PS:
Alle telt passer på en Disco4.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...