Gå til innhold

D2 deler til overs etter ombygging


rtin

Anbefalte innlegg

Etter "girkassehavari" har jeg nå til overs noen deler, blant annet en automatkasse med transferboks. Jeg nummerer:

 

1) Automatkasse med svinghjul og konverter, inkludert transferboks. Tilstand, usikker! Gjorde masse søk etter girkassa brått sluttet å virke, uten å finne en direkte årsak. Fant ingen feilkoder og oljetrykket i kassa, målt med det berømte instrumentet, viste ingen forskjell fra en velfungerende kasse. Valgte derfor å bygge om bilen til manuell. I etterkant, etter at jeg tappet av oljen på transferboksen, fant jeg større metallbiter festet på magnet/tappepluggen. Vi var aldri i nærheten av å mistenke transferboksen som årsak til problemet - men i ettertid har jeg fått vite fra landroververkstedet at de har vært borti tilfeller hvor dette har skjedd før. Kassa ligger på nå tunet og selges til høystbydende. Kassa fungerte veldig fint før den uten forvarsel sluttet å virke. 

 

2) XYZ switch. Selges høystbydende.

 

3) Startmotor. Selges høystbydende.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotet litt i boden og fant 4 stk. 20" felger (krom) med dekk som muligens kan rulle litt til. Felgene er ikke altfor pene, men kan sikkert bli ok etter en lakkering. Pris Kr 750.

Felgene passer Disco2 og P38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
På 8.6.2019 den 20.35, rtin skrev:

Rotet litt i boden og fant 4 stk. 20" felger (krom) med dekk som muligens kan rulle litt til. Felgene er ikke altfor pene, men kan sikkert bli ok etter en lakkering. Pris Kr 750.

Felgene passer Disco2 og P38

 Prøver å få tak i deg. Kan du sjekke innboksen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...