MS86 Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Noen som har erfaring med polyforinger? Ser de selger komplett sett blant annet på LRparts https://www.lrparts.net/vehicle/discovery-3/performance-equipment/polybush-kits-for-discovery-3-including-wishbones.html i og med at foringer er noe som byttes ofte så lurer jeg på om jeg skal kjøpe et sett til neste gang noe må byttes. Noen erfaringer? varer de lengre eller blir den kun stivere å kjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Myke plastforinger. Hvorfor har de ikke vurdert det fra fabrikk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MS86 Skrevet 8. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2019 Mener du at polyuretan er mykere enn gummi? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Ja. Og om selve plasten er hardere vil de likevel oppføre seg som mye mykere fordi indre hylse ligger løs. Når det blir påkjenning i en retning presser hylsen mot en side og det blir åpent gap bak den. Orginale gummiforinger er vulket fast slik at gummien holder igjen rundt hele hylsa. D5 fikk tilbakekalling grunnet mye sporing fordi det ble brukt for myke foringer, jeg vil derfor tro at plastforinger raskt kan gi samme resultat på D3 og D4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MS86 Skrevet 8. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2019 Ok! ifølge brukernavnet ditt har vi samme yrke:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Jeg praktiserer lite for tiden Men hyggelig med flere øksemenn her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MS86 Skrevet 8. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2019 (endret) Samme her. Holder litt kurs etc, men har blitt kontorist dessverre Endret 8. juni 2019 av MS86 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MS86 Skrevet 8. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2019 Altså ingen her inne som har prøvd selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Foringer er ikke en del som byttes ofte. Må du bytte foringer ofte, er de som oftest montert feil eller av for dårlig kvalitet. Polyforinger av forskjellige slag har fordeler og ulemper. Den største fordelen med disse er at de er enkle og bytte, noe som er lurt da de som regel har mye kortere livslengde enn gummiforinger. I visse tilfeller vil sand og skitt lage ulyder av polyforinger, og dette kan også medføre slitasje på uønskede steder. For eksempel kan selve bærearmen bli spist opp av slitasje mellom foringen og bærearmen, da stålhylsen som et på orginalforingen ikke eksisterer. At polyforinger ofte gir en bedre kjørefølelse er ikke ukjent, og er ofte nevnt som den største fordelen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 (endret) Tror det er farlig å generalisere og henge fast i gamle myter. Både gummi og Polyuretan kan lages med både forskjellig hardhet - og kvalitet. Begge kan ha limt/vulket ytre og/eller indre hylse. Ikke at det gjør valget enklere... Ta en titt på https://www.suspension.com/blog/rubber-v-polyurethane-suspension-bushings/ Endret 8. juni 2019 av Tore Kjernmoen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 (endret) Det finnes sikkert gode plastforinger, men da koster de veldig mye. Plast blir knallharde på kalde vinterdager. Endret 8. juni 2019 av lafterolf Skrivefeil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Jeg ville valgt originale foringer. Holder bra og da risikerer du å ikke ende opp med harde polyforinger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MS86 Skrevet 8. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2019 Ok kanskje bare jeg som har inntrykk av at foringene i bærearmene stadig går:) er det ikke så ille er jo det bare positivt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 (endret) Min D3 gikk den første orginal foringen på 210k, så kom de andre tett etterpå. Ikke ille det Endret 9. juni 2019 av YMK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 9. juni 2019 Del Skrevet 9. juni 2019 Mitt råd er: Hold deg til Genuine Landrover foringer, de varer lengst og passer perfekt. Polybushinger i alle regnbuens farger er en slik tullete offroad greie som ikke virker. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 11. juni 2019 Del Skrevet 11. juni 2019 Jeg har kjørt polyforinger i mange biler de siste 20årene, fra jeg skiftet mine første foringer på en Golf 1 GTI. Mine erfaringer er at orginale gummiforinger slites mer gradvis, til de til slutt er utslitte. Polyforinger jeg har brukt har vært hardere enn gummien til å begynne med, men når de blir utslitte skjer det ganske fort. Har også derfor inntrykket av at de ikke holder like lenge som orginale, men er oftest vesentlig enklere å skifte. Hadde ikke kvidd meg for å gå for poly også neste gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.