Gå til innhold

Kjøleboks selges


JokerS30

Anbefalte innlegg

Jeg har en kjøleboks stående. 
Den er ganske stor, som er grunnen til at jeg valgte å IKKE bruke den selv. 
Den kan bruke gass, eller 12V eller 220V. Kjøler nok defintivt best på gass.

 

Boksen er i NYDELIG  VINTAGE mint-grønn og kunne sikkert trenge et strøk plasti-dip for bli helt 2019.

Men den er helt, hel, den er komplett og den kjøler som bare søren !



Selges kroner 500,- eller høyest bud over

 

Hentes eller så ordner kjøper frakt, for den er litt stor.


Boksen er egentlig et annet forummedlem sitt, så det er kun salget som ordnes av meg, penger  kan også gå via meg !

Elux1.jpg

Elux2.jpg

Elux3.jpg

Elux4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå ble jeg nysgjerrig. Er dette en sånn skikkelig sak med kompressor og greier? Altså laget som et skikkelig kjøleskap og ikke slik som de billige strømslukekjøleboksene fra Biltema? For da er jo dette et kupp. 

 

Jeg må for ordens skyld, etter å ha lest tråden, ( jeg trodde handelen var gjort) legge til at jeg ikke skal ha den. Den passer nok aller best i Dans campinglandrover. 

Endret av AreM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AreM skrev:

Nå ble jeg nysgjerrig. Er dette en sånn skikkelig sak med kompressor og greier? Altså laget som et skikkelig kjøleskap og ikke slik som de billige strømslukekjøleboksene fra Biltema? 

 

Jeg vet ikke helt, for jeg har aldri brukt eller skrudd den i biter. Den passet ikke i camperen min, og da valgte jeg en annen modell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har absorbsjonsteknologi og virker ved at et eller annet varmeelement (12v/230v/gass) tilfører energi som igjen trekker energi ut av boksen slik alle kjøleskap virket for 50+ år siden. Fin å bruke på 12v når bilen/båten er i gang og gass ellers. Gassforbruket er beskjedent, flammen er omtrent som et stearinlys.

 

Boksen er egentlig min men har hyret Joker til å selge den siden den er i hans varetekt. Boksen er solid bygget og er beregnet til å sitte på (står i boka). På gass er der ikke termostat men bare høy/lav innstilling. I praksis står den på høy så lenge der jevnlig går lunken mat inn i boksen (=når vi bor i båten) og på lav når maten bare skal holde seg kald. Har ikke så veldig høy kjølekapasitet så det nytter ikke å stappe den full av øl og tro de er kalde etter en time men får den litt tid på seg er det ingen problem å fryse pilsen om en av en eller annen grunn skulle ønske det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og har man litt fartstid i båt vet man vel at alt som kan fryses på forhånd kan tine i ei båtkjøle mens det sparer strøm og kjøler øl (og annet)? 

(Men ølet bør seff. være kaldt når det går inn.)

Xen og jeg frøs drikkevann (som skulle drikkes - og ikke kokes) og saft og alt annet som ikke skulle fortæres med én gang iallfall - hendte vi prekjølet kjøleboksen med et kjøleelement også. Det fungerte fortreffelig mhp forbruk iallfall, og en sånn med toppåpning er jo uansett mye bedre enn de skapene som slipper ut all kulden hver gang man skal hente en ny... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sjekker videre rundt det med frakt, i praksis tror jeg den er litt stor ift postens grenser, men som sagt, jeg sjekker litt til.

Det ser ut som om Postnord Mypack er tingen, og at det blir løsningen totalt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...