Gå til innhold

Clutch slurer på S2 1960.


Bamse_bra

Anbefalte innlegg

Clutchen til Cactus slurer. Så lenge den er kald er det ok, men når den blir varm så slurer den mer og mer.

 

Har sjekket at den løser skikkelig ut. Så det er ikke det som er problemet. 

 

Tror ikke den er utslitt, da jeg hadde den oppe for under 10 000 km siden og da var plata ca 8 mm.

 

Kan det være olje som lekker inn, men burde ikke det brennes rent ved litt sluring? 

 

Kan fjærene på trykkplata være gamle og slitte slik at de gir seg når det blir varmt?

 

Alle tips tas imot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassene på S1 , 2 og 2a hadde en lei tendens til å lekke langs inngånde aksel ved parkering i nedoverbakke.

Kun tetting med oljeavkasterring og foring om jeg husker riktig.

Sluring på clutch gir ofte varmeflekker på anleggsflatene og clutch som lugger etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen pakning i den forstand på kassas inngående aksel..

Olja svetter muligens ut av lamellene når varmt.

Tør egentlig ikke påstå noe som helst før delene er ute.

 

Lamellplate,trykkplate(disk) og svinghjulsforing utgjør clutchdelene du bør skifte.

Trøstelageret på Kaktus er nesten uutslitelig. Men er slaven gammel ville jeg byttet den nå.

Etter demontering finner man ut hvilken diameter det skal være på platene og sannsynligvis årsaken.

 

Terjes bil hadde tregheter i hydraulikken som ga trykk på trøstelager og clutch i slurestilling.

Utfra symptomene til Kaktus er dette ikke tilfellet her.

Dog kan lufteskruen til Kaktus åpnes når det slurer og se om det står trykk i systemet pga varme.

Da får man dobbeltsjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...