Bamse_bra Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 Clutchen til Cactus slurer. Så lenge den er kald er det ok, men når den blir varm så slurer den mer og mer. Har sjekket at den løser skikkelig ut. Så det er ikke det som er problemet. Tror ikke den er utslitt, da jeg hadde den oppe for under 10 000 km siden og da var plata ca 8 mm. Kan det være olje som lekker inn, men burde ikke det brennes rent ved litt sluring? Kan fjærene på trykkplata være gamle og slitte slik at de gir seg når det blir varmt? Alle tips tas imot med takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Girkassene på S1 , 2 og 2a hadde en lei tendens til å lekke langs inngånde aksel ved parkering i nedoverbakke. Kun tetting med oljeavkasterring og foring om jeg husker riktig. Sluring på clutch gir ofte varmeflekker på anleggsflatene og clutch som lugger etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamse_bra Skrevet 5. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2019 Så da blir løsningen bytte clutch, trykkplate og inngående pakning på girkasse? Merker ikke noe særlig lugging, og hvorfor blir den verre når den er varm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Min s2 1959 som hadde stått i mange år før jeg startet på den som prosjekt, sluret voldsomt på kløtsjen i starten Jeg byttet master, slave og slanger og opplevde "ny kløtsj" ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Ingen pakning i den forstand på kassas inngående aksel.. Olja svetter muligens ut av lamellene når varmt. Tør egentlig ikke påstå noe som helst før delene er ute. Lamellplate,trykkplate(disk) og svinghjulsforing utgjør clutchdelene du bør skifte. Trøstelageret på Kaktus er nesten uutslitelig. Men er slaven gammel ville jeg byttet den nå. Etter demontering finner man ut hvilken diameter det skal være på platene og sannsynligvis årsaken. Terjes bil hadde tregheter i hydraulikken som ga trykk på trøstelager og clutch i slurestilling. Utfra symptomene til Kaktus er dette ikke tilfellet her. Dog kan lufteskruen til Kaktus åpnes når det slurer og se om det står trykk i systemet pga varme. Da får man dobbeltsjekket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamse_bra Skrevet 8. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2019 Åpnet lufteskruen under sluring, uten at det hjalp. Så da blir det ny clutch, trykkplate og slave. Så håper vi det løser problemene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.