thamule Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 (endret) Ligger og skrur. Skifte av klosser og skiver. Skal stemplene presses eller skrus inn? Rikka seg ikkje då eg pressa. Når eg prøvde å skru fulgte ikkje pakning med og den vridde seg. Held på framme no. Litt hjelp der ute? Endret 3. juni 2019 av thamule Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Rauø Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Hei. Når jeg byttet skiver og klosser presset jeg stemplene lett tilbake. 360 mm skiver,.2012 mod. om det er forskjell på calippere fra forskjellige årsmoddeler vet ikke jeg Derimot vet jeg at om stemplet har gått over innerste pakning så er det trøbblete. Skal normalt være en ganske enkel jobb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thamule Skrevet 3. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2019 OK. Då kan eg berre montere igjen og bestille ny kaliper. Fekk dei litt inn til slutt. Det eine meir enn det andre. Rusta som f.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Skrudde stempel er stort sett tette i midten og har utsparinger for verktøy. Hule stempler skal bare presses lett og jevnt rett innover. Går ikke det likt på alle stempler er det bare å kjøpe overhalingssett eller nye calipere. Skjeve bremser funker ok ved pen bruk bruk men når bråbremsen kommer drar bilen ukontrollert til en side og da er det ikke moro å ha knuslet med bremsekronene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 Husk å åpne luftenippel før du presser dem inn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 Det er lettere å presse inn stemplene da og hvis det er etterfylt væske med slitte klosser slipper man at reservoiret renner over. Men ikke et must i tilfelle fastrusta nipler og tomt for ekstra bremsevæske i hylla. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 Aldri løsnet nippel. Så fikk man sagt det og.... Stort sett biler med p brems på klossene som må skrues.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thamule Skrevet 5. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2019 Okai. Takk for tilbakemeldinger. Tenker at om luftenippel må åpnes for at stempel skal gå inn igjen, så må kaliper skiftes? Har uansett bestilt kaliper. Bremser er noko drit. Har ein Citroen C5 med slike stempel som skal skrus inn og p-brems som nevnt her. Den må nok på verksted. Har varmgang i bremse bak og finn ingen feil. P-brems wire går, stempel går, glidere glir, men likevel blir det varmt. Kalde frambremser, men steike varmt på begge sider bak.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 (endret) Luftenippel åpnes om man ikke vil at væskebeholderen oversvømmes. Er du utrygg på dette er det bedre å holde den stengt, for den må åpnes når stempel skyves og lukkes før stempel bunner for ikke å trekke luft inn i systemet. Da er det bedre å la den være stengt. En stor vannpumpetang kan brukes, du må bruke litt makt for å presse inn stempel. Klarer du ikke det bør du vurdere nytt. Endret 5. juni 2019 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 50 minutter siden, thamule skrev: Tenker at om luftenippel må åpnes for at stempel skal gå inn igjen, så må kaliper skiftes? Nix. Da ligger feilen i hydraulikksystemet før caliperen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thamule Skrevet 5. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2019 Aha. Men då virkar vel ikkje bremsa på det hjulet i det heile tatt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.