Gå til innhold

Merkelig periodisk lyd


Gin

Anbefalte innlegg

Helt sporadisk så kommer det en merkelig skrapelyd fra drivverk/girkasse på vår Defender. Typisk så skjer dette rett etter en kraftig venstre sving i lav hastighet. Ved å rygge bare noen cm. så blir lyden borte igjen. Kjenner også vibrasjon under gulvet når dette skjer.

Klarer ikke på noe vis å fremprovosere dette, det skjer bare av og til gjerne med uker imellom. 

Jeg utelukker stein bak varmeskjoldet til bremseskivene, dette er en lang mer bastant lyd enn når slikt skjer. 

Noen som vet hva dette kan være og hva jeg skal se etter/sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Jasswass skrev:

Hvordan er det med oljebytte på girkasser

Fikk byttet olje på gearkasse  hos Strømmen i høst. Skal ikke påstå at problemet dukket opp etter dette, siden det kan gå uker/måneder mellom hver gang dette skjer. Dog opplevde jeg aldri dette problem før gearoljen ble byttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, lafterolf skrev:

Hvilken defender har du?

 

Dekk som subber borti radiusarm er utelukket?

Td5 - 2004. 

Ja - Dette har definitivt ingenting med dekk å gjøre. 

Bilen står på std. stålfelg med std. dekk dim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan likevel subbe borti radiusarm. Om lyd og vibrasjon kommer med fullt rattutslag bør du likevel sjekke det. Det vil bli slitasjemerker på armen om dekket gnir borti så lett å oppdage.

Greit å utelukke de ting som er lett å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Gin skrev:

Fikk byttet olje på gearkasse  hos Strømmen i høst. Skal ikke påstå at problemet dukket opp etter dette, siden det kan gå uker/måneder mellom hver gang dette skjer. Dog opplevde jeg aldri dette problem før gearoljen ble byttet. 

 

Bytta på både hovedkasse og fordelingskasse? Sjekk uansett oljenivå på begge ved å ta ut fyllepluggen på begge to og sjekk om det er olje opp til det nivået. Det er gjort på 5 min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...