ottahol Skrevet 1. juni 2019 Del Skrevet 1. juni 2019 Skiftet klosser foran og da var det stor treghet i calipterne, samt at skivene har slitasje. Bør således bytte caliptere og skiver. Ser at det finnes standard skiver, men det finnes også slissede og borede skiver. Samt større skiver V8, 18" hjul. Hva bør man gå for? Kunne jo gjerne oppgradere først som sist hvis det er noen hensikt. Hva mener forumet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 1. juni 2019 Del Skrevet 1. juni 2019 Hva slags bil er det snakk om her? D1, D2, D3, D4? Gjetter på D3, og svarer ut fra det. Hvor er kalipperne trege? Litt overkill å bytte hele greia om det holder å bytte glidepinner. Eventuelt plukke de ut, rense opp og gi de litt friskt fett. Er det derimot stemplene som er trege så er jo valget helt ny kalipper, eller kjøpe overhalingskit - eller nye kalippere. Blir voldsomt dyr oppgradering med både kalippere fremme, bremseåk fremme, skiver fremme, nye felger og nye dekk på alle fire... Jeg hadde vel beholdt orginalt oppsett (gjør også livet lettere for neste eier) og heller sett på skiver og klosser som er litt skarpere enn orginalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ottahol Skrevet 1. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2019 Som det står i headingen så er det D3. Stempler satt fast, men fikk liv i dem. Ønsker nye caliptere grunnet det. Glidepinner ok.Har 18" hjul. Har lest på disco3. uk og der er det gode resultater med å oppgradere og det koster ikke skjorta. Må jo ha caliptere og skiver alikevel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. juni 2019 Del Skrevet 1. juni 2019 Alternativt rustfrie stempler og nye pakninger. Det blir bedre enn ny bremseklave med billige stempler som ruster raskere enn de som står på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 1. juni 2019 Del Skrevet 1. juni 2019 Overhalte alle mine caliptere med stempler og pakninger fra trw. Men klarte ikke å finne rustfri stempler som passet. Vurderer å gå opp til V8 størrelse ved neste skift. Det går fortsatt med 18"felger. Om du også trenger caliptere er dette en grei pris vil jeg si: https://www.advancedfactors.co.uk/kit381d-delphi-discs-pads-calipers--carriers-front-brake-overhaul-kit-kit-all-discovery-3-44v8-1308919-p.asp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ottahol Skrevet 2. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2019 11 timer siden, Hanslr skrev: Overhalte alle mine caliptere med stempler og pakninger fra trw. Men klarte ikke å finne rustfri stempler som passet. Vurderer å gå opp til V8 størrelse ved neste skift. Det går fortsatt med 18"felger. Om du også trenger caliptere er dette en grei pris vil jeg si: https://www.advancedfactors.co.uk/kit381d-delphi-discs-pads-calipers--carriers-front-brake-overhaul-kit-kit-all-discovery-3-44v8-1308919-p.asp Har sett på det du lenker til og det er vel ett godt alternativ. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.