Gå til innhold

Elvehundre

Anbefalte innlegg

Har så mye å bryne hodet på om dagen, trenger av og til noe helt annet å tenke på.

 

Er det noen som har fjernet fordeleren på en V8, for eksempel en 3,9 liter, og bygd om til tenning med 4 coiler og sensor på veivaksel samt funnet en passende sort boks for å styre dette?

 

Alternativ er jeg interessert i en god fordeler, som ikke koster hinsides mange tusen. Hjelper lite at «fordeleren er best i verden» som en fortalte mæ, når prisen lå i området 10.000 kroner.

 

Noen som har noe de anbefaler?

 

Ønsker alle en fin kveld

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god erfaring med Mallory Unilite. kjørte 4-5 år med det i en ombygd Olds stiftefordeler i 3,5L på 90 tallet

Sitter også det i Pick up'n min som LR80 byggde, og den har jo vært med noen år. Men jeg liker ideen med 4 coiler evt. 8?

Kjapp googling så har du styringen for 180$ ++ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gautes skrev:

Prøver du å si at en åtterfordeler ligger på 10.000 i god stand ?

 

Nei Gaute, tenkte ikke på originale. Tenkte her på ettermarkeds fordelere. Har montert litt forskjellig på noen Morgan, som eierne har kommet med.

 

Takk for tips Jari. Skal vurdere litt fram og tilbake. Har fått tak i coilpakke fra en nyere Rover åtter, mener det var kun fire coiler med tilsammen åtte pluggledninger. Har to colier til fire plugger på mc, to sylindre tenner samtidig, men kun en har komprimert drivstoff. Blir samme på åtter også, med fire coiler. Er bare to coiler på en av bruksbilene også, med fire pluggledninger.

 

H A :)

Endret av Elvehundre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles vel wasted spark og er jo akkurat det, du halverer levetiden på pluggen i og med at det tenner en ekstra gang

ikke at det har så mye å si hvis ikke du kjører 100000 i året. Problemet blir kanskje å få til sensorhjul, de blir gjerne montert innafor

reimhjulene og da må alle de andre hjula tilsvarende lenger ut også. Megasquirt har sensorhjul og braketter osv. men jeg tror ikke de

har bare tenningsboks. Fant ikke igjen hjemmesiden deres heller sånn den var før med alt du kunne få til Rover V8

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...