Gå til innhold

Bremseservo med/uten abs...


HenrikR

Anbefalte innlegg

Nærmer seg Eu kontroll for første gang på 4 år av -99 110 TD5.  Bremseservo har ingen virkning, vakuum fra motor er bra. Så problemet må ligge i servoen.

Fikk tak i en brukt i dag, men viste seg selvsagt at denne er fra bil med ABS. Har time på fredag og skulle gjerne hatt dette i orden!


Er det mulig å bruke servo fra ABS bil på en uten? Eller vil dette ha uheldige konsekvenser??

 

Håper på raskt svar, evnt om noen har en servo til overs i nærheten av Oslo:-)

 

Mvh

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan dessverre heller ikke svare på spørsmålet om abs/ikke-abs, men trikset til LafteRolf har jeg nettopp brukt selv mens jeg ventet på ny del.

Se ved siden av boltene som holder mastersylinderen. Du har sikkert sprekker der, slik som jeg hadde. Jeg la på herdende silikon og fikk skikkelige bremser igjen. Tec7 e.l. fungerer nok vel så bra. Jeg byttet til ny forsterker i går faktisk.

 

På bildene mine kan du se sprekkene under silikonlaget.

20190522_203951.jpg

20190522_204002.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...