Gå til innhold

Forventet salgspris på 2005 RRS


ehrnst

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte bil i løpet av denne våren/sommeren. Jeg ser prisene på pre-facelift sport varierer voldsomt på Finn. Er det noen som har kjøpt eller solgt denne typen bil i det siste?

Bilen min har gått 270k og er godt fulgt opp av kun to eiere. Jeg har skrudd en del selv og ellers benyttet Strømmen bil. Forrige eier hadde bilen fra ny og byttet lyspærer hos Motorpool.

 

Kan man få et raskt salg for 150k eller rundt der?

 

Av større ting har den i mitt eie fått

 

  • Ny kompressor og tank
  • bremser og bremserør
  • Flush av gir, bytte av olje på differ

 

Og ellers relativt hyppige service og andre småting som har oppstått.

2019-05-22 14_58_39-Photo - Google Photos.jpg

2019-05-22 15_00_07-Photo - Google Photos.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt og solgt noen Land Rovere de siste årene og min erfaring er at folk er litt skeptisk til km. Det bør reflekteres i pris, men det er også viktig å lage en annonse som frister til å komme å se på bilen. Og da presentere en bil hvor folk tenker "oi, den er veldig fin mtp kilometer", ikke "oppbrukt!!"

Om man klarer å presentere at det er mye bil igjen her så er mye gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, MariusMorch skrev:

Har kjøpt og solgt noen Land Rovere de siste årene og min erfaring er at folk er litt skeptisk til km. Det bør reflekteres i pris, men det er også viktig å lage en annonse som frister til å komme å se på bilen. Og da presentere en bil hvor folk tenker "oi, den er veldig fin mtp kilometer", ikke "oppbrukt!!"

Om man klarer å presentere at det er mye bil igjen her så er mye gjort

+1

 

Og ikke vær gjerrig med bildene. Er det noe som gjør at jeg mister interesse for en bilannonse så er det manglende bilder. Ta gjerne bilder av problemområder på bilen. Eventuelt der det ofte oppstår problemer. Eksempelvis lister som gjerne løsner og/eller steder på seter som ofte sprekker og slikt. Om det er noen som er på jakt etter nettopp en RRS så kjenner de sannsynligvis til svake punkter, og vil enten sette pris på ærligheten ved at du viser at nettopp den listen har løsnet, eller at du viser at på ditt eksemplar så har den _ikke_ løsnet. Ta gjerne også bilder av vinterdekkene (som jeg antar ikke står på bilen nå), slik at folk får sett både felger og mønsterdybde.

 

Ellers så er det å snoke på finn.no og se hva de ligger på, og om du vil ha et raskt salg, så legger du deg litt under nærmeste "konkurrent". Si gjerne også noe om når bilen kan besiktiges. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel egentlig ikke noe hokus pokus dette, men jeg synes som sagt prisene varierer veldig. Alt fra 120 til 200+ Er jo som å handle tesla det her :)

Skal få tatt PKK og gitt den en vask. Greit å være ren til photoshoot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og for all del, vær ÆRLIG !

Har selv sett på biler senere tid, der faktisk tilstand stemmer så dårlig med det jeg tror jeg skal se på, at jeg har blitt regelrett sinna på selger.

Det er ikke et så stort problem med rustflekker og striper i lakken, om man er informert om  det, gjerne med 2-3 bilder før man kjører avgarde for å glane..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nyyyydelig bil, og som andre er inne på, du viser problemområder, på godt og vondt. Etpar lakkfleker som kan årnes på micropaint, litt dårlige steps som kan fixes eller skrus av og kastes, og masse fine, detaljerte bilder !

Hadde jeg hatt nerver og penger nok, hadde jeg stått på døra di i kveld !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...