Gå til innhold

hjelpesnekke Exmil; er dette riktig?


oterpoter

Anbefalte innlegg

hei

hjelpesnekke på min 1974 Exmil må byttes, og da lurer jeg på om dette er riktig type til denne

 

https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=427

 

når vi er i gang, hva med disse hjullagre?

https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=329

 

evt om disse hjullagre er av ok kvalitet?

 

Fikk påpek på PKK om slark/treghet i hjelpesnekke, samt for dårlig retningsstabilitet og selvopprettingsevne

 

Disse Exmilene er jo ikke helt enkle å vite hvilke deler som er riktig til enhver tid.

:)

takk for hjelp!

 

mvh

Mathias, som snart har stree legal bil!

slenger ved et bilde av bilen samtidig :)

 

Hilmar.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uhm... Ja? ..  109-V8 også kalt Stage One, hadde den bjelken på ett annet sted. som hjelpesnekka sitter i. 

Lager som passer en passer alle :D men har du nøkkelen til å dra de til med?  burde bytte låseskiva eller ihvertfall ha en i reserve.. 

 

Jeg ville kansje anbefalt kittet i såfall  https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=338  da bytter du både yttre og indre lager og har alle pakninger nytt også. bruk silikon tetting på papirpakningen før du kliner den på og skrur igjen :D 

 

og en sånn https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=340 til å stramme med. 

 

Glemte nesten.. ha på nok fett ved montering av hjullagrene.. alt ryker fortere jo tørrere de er ved montering :D

Endret av robl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah... en pers burde lea på rattet mens du inspiserer styringa og alle endeledd.  fra styresnekka og ned for å være sikker der. 

 

hjelper det å stramme så er det bra, hvis ikke må du bytte.  og ting kan lett å rusta fast.... :unsure: da må hele greia byttes. 

 

 

Endret av robl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny hjelpesnekke er bestilt, samt hjullagerkit og tool :)

 

var jo som å kjøre en sjark den bilen. hjelper kanskje ikke med knastedekkene heller :)

og fort går det ikke. var max oppe i 75km/t på det meste. hehe. kanskje noe lavt giret disse militær kassene ja. men så lenge man er på veier som ikke er motorvei, vil dette bli en sykt morsom bil!

Bare resten igjen!

-m

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knastedekkene fra forsvaret er ikke helt galne.

Men de krever ok styregeometri og slarkefri overføring.

 

Hjelpesnekkeskift bør du lese litt om her på VBF.

Mener både Land Rover For Alle Penga og jeg og sikkert fler har skrevet utførlig om det et sted.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke forsvarets knastedekk

jeg har B/F Goodrich Mud terrain

250/85 R16.

 

Jeg har lest litt om hjelpesnekker her inne ja, men tror uansett at et bytte ikke skader :)

nytt bør være bedre enn gammelt.. Jeg har byttet 3 av stagene, og 4 av ball joints allerede.

Samt ny styredemper.

 

Skal lese meg opp litt mer i de kommende dagene, da det tar en ukes tid før jeg får deler uansett :)

-m

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...