Gå til innhold

C1A34 rear right corner valve


Sluger

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Får opp feilkode på ventil bak på høyre side, samt gult lys med tilhørende tekst fjæringsfeil. Får ikke senket eller hevet bilen. Byttet ventilblokken bak, men feil vedvarer. Noen som har tips om hva annet som kan forårsake dette? Ledningsbrudd? Høydesensor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut konnektoren av sensoren (3ledninger)

Lask pinne 1 & 4 å se om du får opp ny feil kode som sier signal short to ground.

 

Lask pinne 1 & 5, se om du får voltage short to gnd.

 

Ved å gjøre dette tar du en bypass test for å se om ledningene er ok eller ikke.

 

Mr.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje so elektrokyndig, men kan håndtere eit multimeter og forstår basic elektrisk, men om ein får opp desse kodane vil det sei at kretsen til høgdesensoren er i orden? Altso ikkje brudd? Men spørsmålet er om det kan vera høgdesensoren som gjer at eg får utslag på magnetventilfeilkoden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke fler ledninger på ventilblokken enn 3? 

Jeg har og en slik feil som kommer iblandt, exhaust valve stuck, eller lignende. Har skrevet det på kontoen til for røff behandling av oringene, ventilene ved renovering av blokk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant tilslutt brudd i ledning i den store koblingen bak venstre bakhjul. Så nå er den feilkoden borte. Men har nå ny feilkode med Temperatur sensor u210a permanent. Er dette til kompressoren, da den sliter å heve seg opp nå, og kompressor stopper etter en stund? Betyr dette ny kompressor, eller får man kjøpt løs temp sensor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sluger skrev:

Fant tilslutt brudd i ledning i den store koblingen bak venstre bakhjul. Så nå er den feilkoden borte. Men har nå ny feilkode med Temperatur sensor u210a permanent. Er dette til kompressoren, da den sliter å heve seg opp nå, og kompressor stopper etter en stund? Betyr dette ny kompressor, eller får man kjøpt løs temp sensor?

 

Kan være brudd, også der :)

Gå over ledninger osv. Jeg har en ekstra temp-sensor til kompressor et eller annet sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Begynner bli lei dritten nå! Kjøpte meg ny kompressor, fungerte fint etterpå, og ingen feilmeldinger. Begynte etter en stund å stå at den var i forlenget modus når den ble startet, men gikk til «normal» kjørehøyde når man begynte å kjøre. Tenkte ikke mer over dette, men så kommer plutselig feilkode u3000-1D control module opp etter noen dager, og bare normal høyde tilgjengelig med påfølgende oransje trekant og ingen mulighet til å justere høyde eller terrengvalg. Noen som har vært borti dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette minner litt om "snag-listå" mi. har ein lurefeil som plonger innimellom. bilen får av og til (noen uke siden nå) for seg gul trekant, og kun normalhøyde mulig. har sett 3-4 ganger ved oppstart at den sier den er i exstended mode - som ikke stemmer. jeg har ikke sett noe mer på dette, som nevnt så har jeg observert det og puttet det på snaglisten flagget som "to do". Jeg mistenker en lurven høydesensor og tenker og sjekke dette med diagnose når tiden strekker til. alt ser derimot ok ut i 4x4 skjermen... Spent på hva du finner ut! skal forsøke og holde foraet oppdatert om / når jeg finner ut noe mer på vår d3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Controlmodule feilen var litt løs kobling på bakre ventilblokk. Byttet denne for en stund siden, og sikkert ikkje gått heilt i lås på koblingen når ein holdt på....fant ut av dette etter bytte av control module selvsagt... flaut...

Endret av Sluger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...