Jump to content
LRforum

Recommended Posts

Endelig en Suzuki som jeg liker. Den beste siden Suzuki 413 - Samurai. Min  bil på åttitallet var en slik en. Likevel jeg står fast på Defenderen .

 

 

Edited by LandRover
Feilskrevet.
Link to post
Share on other sites
3 timer siden, tele109 skrev:

Kan ikke skjønne annet en at dette blir en salgs suksess i utlandet. Suzuki Norge kommer sikkert til å forandre mening

Problemet er at avgiftene på bilen, gjør den usalgbar i noe volum som kan forsvare delelager, teknisk kursing mv.

 

Motoren som sitter i, er dessverre ( og som vanlig ) ikke helt state-of-the-art uslippsmessig, og da straffes Suzuki ekstremt kraftig i det norske avgiftssystemet....

Link to post
Share on other sites

Ifølge importøren har de ikke engang regnet på avgifter. Importør sa at markedet er fullt av SUV og at han tvilte på at det var et marked.

Svenskene feilberegnet også, for der er det ventelister. De får ikke nok biler.

Link to post
Share on other sites
4 minutter siden, lafterolf skrev:

Ifølge importøren har de ikke engang regnet på avgifter. Importør sa at markedet er fullt av SUV og at han tvilte på at det var et marked.

Svenskene feilberegnet også, for der er det ventelister. De får ikke nok biler.

Jeg så en beregning på Suzuki-sidene på Facebook, og den var ikke pen. Med mindre husken svikter, og det er ikke usannsynlig, var det snakk om rundt 460 ( ?? ) kroner for en bil på norske skilter.

Det er selvsagt helt umulig å få solgt noe volum med den prisen.

Suzuki har alltid hatt enkle, robuste biler for vanlige folk med vanlige lommeboker. Dessverre blir disse nå så hardt straffet avgiftsmessig, at de i praksis er nesten usalgbare...

Link to post
Share on other sites

Om jeg hadde en Serie 3 bil veteranklasset så kunne jeg tenke meg en slik en. Den koster rundt 200 000.-,  ca. 185 000.- NOK her i Sverige. Årsavgiften er bare en tredjedel av hva jeg  betaler for Defenderen.

Link to post
Share on other sites
3 timer siden, JokerS30 skrev:

Jeg så en beregning på Suzuki-sidene på Facebook, og den var ikke pen. Med mindre husken svikter, og det er ikke usannsynlig, var det snakk om rundt 460 ( ?? ) kroner for en bil på norske skilter.

Det er selvsagt helt umulig å få solgt noe volum med den prisen.

Suzuki har alltid hatt enkle, robuste biler for vanlige folk med vanlige lommeboker. Dessverre blir disse nå så hardt straffet avgiftsmessig, at de i praksis er nesten usalgbare...

 

suzuki jimny.JPG

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Mange gode lovord  er sagt om denne bilen.

 

”Årets charmigaste bil”
auto motor & sport (nr 12/2019)

”gjord för seriös terrängkörning”
auto motor & sport (nr 12/2019)

”Lilla Jimny är uppenbarligen av Dakar-virke”
Teknikens Värld (nr 12/2019)

”Jimny tar sig iland överallt”
Teknikens Värld (nr 12/2019)

”en livsstilsbil, en äventyrsbil, en kultbil…”
livsstilsbilar.se

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Lest litt rundt på nettet om jimny'en.

Suzuki er ikke i nærheten av å kunne levere nok biler. Bare i Storbritannia var det 10000 på venteliste, de fikk 600 biler første halvår i år. Samme i andre land. Suzuki var ikke vant til slik etterspørsel. 

De må i tilfelle bygge ny fabrikk for å kunne levere nok.

 

Vær gang jeg ser bilde av bilen tenker at dette er bilen Land Rover skulle bygget.

Ikke en D5 ála Kia Soul

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...