Gå til innhold

HDC systemfeil på RR L322


Anbefalte innlegg

2 minutter siden, yarnslayer skrev:

Det er nok bare normal spenningsvariasjon fra de ulike sensorene du ser. Det er når den får "signal out of bounds"-feilen (og den ramler ned på knærne etterpå) du vil se at hjulinfoen er markant forskjellig fra realitetene.

Amen.

 

Går kompressoren mye? I såfall ville jeg nappet sikringen til luftfjæringen til brennkvikt, så du ikke sliter ut den i tillegg. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, trondshj skrev:

Amen.

 

Går kompressoren mye? I såfall ville jeg nappet sikringen til luftfjæringen til brennkvikt, så du ikke sliter ut den i tillegg. :)

 

 

Nei den holder helt kjeft egentlig. Men hjulene aligner altså ikke i displayet. Når jeg kjører er det litt bevegelse i høyre bakhjul på skjerm. De ander rører ikke på seg 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om du er vill og gal kan du jo prøve å framprovosere det med å gi en etter en hjulbue en god omgang med vann fra hageslangen . ... med prøvetur mellom hver. Er du heldig kan det hende du får framprovosert problemet.  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, yarnslayer skrev:

Vel, om du er vill og gal kan du jo prøve å framprovosere det med å gi en etter en hjulbue en god omgang med vann fra hageslangen . ... med prøvetur mellom hver. Er du heldig kan det hende du får framprovosert problemet.  

 

 

 

Kan jeg forsåvidt. Problemer nå er at bilen er permanent med gule lys. De forsvinner ikke. Den bonger en haug med ganger på hver start og så kommer suspensioned lowered. Virker å være i kjørehøyde likevel. 

 

Tar en runde under bilen etterpå. Etter det blir det å se på ledninger under setet 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut hvor lang tid det tar å la den resette seg sånn først da.

Se også denne
http://metricrat.co.uk/disconnecting-the-battery-from-a-range-rover-l322-2002-uk-specification-rhd/

 

Med forbehold om at jeg ikke vet hvor sær de bilene er mhp tukling med batteriet. <_< Sjekk litt rundt om du finner noe i noen tråder'a.

 

Endret av yarnslayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av med batteri gjorde ingen forskjell. 

 

Jeg får brette opp ermene og starte jakten på potensielt ledningsbrudd i morgen. Må som sagt bare finne ut hvordan interiøret i disse bilene demonteres uten at jeg ikke gjør det til en permanent løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga dette er forsøk idag 

Snapchat-1673288737.jpg

 

Kom ikke noen vei. Og jeg har kjøpt et hus og hatt 9 befaringer denne uken så nå gidder jeg ikke mer og William fra autogården på Kongsberg tar den med opp dit på mandag. Han har et verksted 200 m fra jobb men mener det beste er å ta med til eksperten sin der. Ga meg en veldig decent pris 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SiggenRRC skrev:

Ah, og jeg som har jobbet som f.. for å få min D3 ferdig så du kunne kommet innom i morgen :) 

 

 

Verkstedet mitt er dessverre stengt i dag på grunn av været! 

 

 

Slapp av, det dukker opp andre ting å gjøre ganske snart! Deilig med litt motivasjon for å bli ferdig da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja dette tok sin tid. Etter 22 kabelbrudd er det konstatert at ABS-modulen er gåen. 

Motorpool skal ha 35k for en ny en, så det utgår. Jeg tenker å bestille en brukt en. Noen som har noe erfaring med det? Må den være "nullet" på noen måte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...