Gå til innhold

Defender 110 stopper ikke?


JMD

Anbefalte innlegg

Hei,  jeg har en Defender Puma 2007.

Jeg lurer på om noen andre har opplevd at bilen ikke skrus av når jeg vrir rundt nøkkelen og tar den ut? Det har skjedd 3-4 ganger i det siste. Jeg må da kvele bilen med brems/håndbrekk for å stoppe den.

Er det vanlig at bilen går fra varm til kald luft når den står i ro? Har drevet med en del småkjøring i det siste, og av og til skrus varmen av i lav hastighet/lite gass eller når den står i ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke Pumaen så godt men slike symptomer med varme får man på TD5 og eldre modeller hvis Webastoen ikke virker.

Motoren går så kald uten belastning at det ikke er overskuddsvarme til varmeapparatet.

Men det kommer sikkert noen med mer erfaring med Pumaen på banen snart.

 

Har det vært gjort noe med bilen i tiden før stopproblemet oppstod ?

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baklysene virker greit. Det er byttet til LED-baklys av forrige eier. Det skjer bare ca 1 gang per mnd ?

Jeg ser at det er ganske lite kjølevæske på bilen, er det bare å fylle på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 8.11, JMD skrev:

Baklysene virker greit. Det er byttet til LED-baklys av forrige eier. Det skjer bare ca 1 gang per mnd ?

Jope og Kjartansdiagnose er slik begrunnet:

Hvis feil på baklys(pærer) kan kjørelys-strømmen gå via bremselyskursen(når pedal inntråkket eller LED-krøll) til tenning.

Da stopper motor når bremsepedal slippes.

All den tid feilen er så sporadisk er vel dette et skudd i tåka og feilsøk vanskelig .

Ville prøvd litt leking med ymse brytere og bremsepedal når neste feil oppstår.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...