Jump to content
LRforum
Karobetta

Defender 2007 motorbytte

Recommended Posts

I dag fikk jeg den sørgelige beskjed om at jeg måtte bytte motor på min «Trofast». (07 def), da stempelbytte  var like dyrt som motorbytte. (Surt når den har gått 93 000 km. ) 

Har noen, noen gode ideer på et «billig» godt alternativ?? England?? Har noen gjort det??

Har bedt om tilbud fra noen aktører, så venter i spenning. 

Har selvf et ønske å få den raskt på veien igjen.   

Edited by Karobetta

Billig og godt er ofte vanskelig å få til.

Men en motor fra en kollisjonsskadet bil burde muligens hjelpe på.

Billig blir det jo ikke uansett, men litt inntr å høre om noen har noen gode vettuge forslag.  Det var visst like «billig» å bytte motor, som å bytte stempelringer, fikk jeg beskjed om.

13 minutter siden, Karobetta skrev:

Det var visst like «billig» å bytte motor, som å bytte stempelringer, fikk jeg beskjed om.

Det er selvsagt bare tull, men basert på påstanden min om at svært mange verksteder IKKE ØNSKER å bytte noe utover komplette komponenter.

Forøvrig er det noe i det du forteller som skurrer. Er stempler ( og dermed også sylindre ) ødelagt ? 
Eller er motoren totalrast ? For å bytte stempelringer er uansett ikke noe alternativ om stemplene er gått til skogs....

Har byttet stempelringer uten å ta motoren ut av bilen mer enn en gang, men da har det vært stempelringene som er skadet, og ikke stempel / sylinder...

De hadde kompresjonstestet bilen i dag, og da var det veldig mye forskjellig trykk på sylinderene. Jeg har trøbla med død luftmengdemåler, soting, tett veivhus, massive oljelekkasjer i et år.... Kosta på ca 45000 kr for «ingenting». og et sted fikk jeg beskjed om at de ikke ville gjøre noe mer, andre steder fikk jeg beskjed om at bilen var frisk. Så sendte den til motorpool nå sist, i håp om å få et ordentlig svar.....

tror jeg ville fått en secend opinion.. 

tett veivhus vil gi for mye trykk i motor, massive oljelekkasjer kan ha forårsaket at motor ikke har fått smøring.. men vanskelig å si før du evnt. beskriver litt mer hva slags type oljelekkasje og hva som er gjort.   

problemer med EGR og tett veivhus kan jo forårsake mye ekstra slitasje.. men at motoren kun har gått 92"km...

At den har fjusket kan jo være ventilen på høytrykkspumpen, og andre sensorer..

skulle gjerne visst litt hva som har blitt gjort for å finne ut av de problemene..

uansett føler jeg med deg, men krysser fingrene for at det kan være en billigere fix..

Støtter opp om å få en second opinion. Siden du nevner Motorpool er du vel i Osloområdet. Jeg ville uten tvil tatt turen med bilen innom William på Bilextra Skøyen. Der får du hvertfall et helt ærlig og veldig godt LR kvalifisert svar. Han har også bilhenger og hjelper til med å frakte bil ved behov. 

Stempelringer er vel ikke noe hokuspokus å bytte om man gidder å gjøre jobben.  får følelsen enkelte ikke liker å skru mer.. al'a tesla mekanikere..... :D 

8 timer siden, robl skrev:

Stempelringer er vel ikke noe hokuspokus å bytte om man gidder å gjøre jobben.  får følelsen enkelte ikke liker å skru mer.. al'a tesla mekanikere..... :D 

Er vel ikke nødvendigvis der det ligger, mer at mange verksteder har en timepris på 15-1900kr pr time, og dermed blir en " enkel " operasjon uforholdsmessig kostbar. 
Som igjen gir " misfornøyde " kunder.....