Gå til innhold

Defender 2007 motorbytte


Karobetta

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg den sørgelige beskjed om at jeg måtte bytte motor på min «Trofast». (07 def), da stempelbytte  var like dyrt som motorbytte. (Surt når den har gått 93 000 km. ) 

Har noen, noen gode ideer på et «billig» godt alternativ?? England?? Har noen gjort det??

Har bedt om tilbud fra noen aktører, så venter i spenning. 

Har selvf et ønske å få den raskt på veien igjen.   

 

Endret av Karobetta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Karobetta skrev:

Det var visst like «billig» å bytte motor, som å bytte stempelringer, fikk jeg beskjed om.

 

Det er selvsagt bare tull, men basert på påstanden min om at svært mange verksteder IKKE ØNSKER å bytte noe utover komplette komponenter.

 

Forøvrig er det noe i det du forteller som skurrer. Er stempler ( og dermed også sylindre ) ødelagt ? 
Eller er motoren totalrast ? For å bytte stempelringer er uansett ikke noe alternativ om stemplene er gått til skogs....

Har byttet stempelringer uten å ta motoren ut av bilen mer enn en gang, men da har det vært stempelringene som er skadet, og ikke stempel / sylinder...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde kompresjonstestet bilen i dag, og da var det veldig mye forskjellig trykk på sylinderene. Jeg har trøbla med død luftmengdemåler, soting, tett veivhus, massive oljelekkasjer i et år.... Kosta på ca 45000 kr for «ingenting». og et sted fikk jeg beskjed om at de ikke ville gjøre noe mer, andre steder fikk jeg beskjed om at bilen var frisk. Så sendte den til motorpool nå sist, i håp om å få et ordentlig svar.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg ville fått en secend opinion.. 

 

tett veivhus vil gi for mye trykk i motor, massive oljelekkasjer kan ha forårsaket at motor ikke har fått smøring.. men vanskelig å si før du evnt. beskriver litt mer hva slags type oljelekkasje og hva som er gjort.   

 

problemer med EGR og tett veivhus kan jo forårsake mye ekstra slitasje.. men at motoren kun har gått 92"km...

 

At den har fjusket kan jo være ventilen på høytrykkspumpen, og andre sensorer..

 

skulle gjerne visst litt hva som har blitt gjort for å finne ut av de problemene..

 

uansett føler jeg med deg, men krysser fingrene for at det kan være en billigere fix..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

 

Bruk Turner Engineering i UK. https://www.turnerengineering.co.uk/strippedengines

 

Selger helt ny TDCI 2.4 blant annet. Pris ca 3595 ex.vat. Dvs ca 3595 * 11,4 * 1,25 = 51000kr

 

Ellers så synes jeg det er veldig trist det med motoren din. Har samme bil selv, har runda 310000km med den. Kun hatt noen små ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter opp om å få en second opinion. Siden du nevner Motorpool er du vel i Osloområdet. Jeg ville uten tvil tatt turen med bilen innom William på Bilextra Skøyen. Der får du hvertfall et helt ærlig og veldig godt LR kvalifisert svar. Han har også bilhenger og hjelper til med å frakte bil ved behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
8 timer siden, robl skrev:

Stempelringer er vel ikke noe hokuspokus å bytte om man gidder å gjøre jobben.  får følelsen enkelte ikke liker å skru mer.. al'a tesla mekanikere..... :D 

 

Er vel ikke nødvendigvis der det ligger, mer at mange verksteder har en timepris på 15-1900kr pr time, og dermed blir en " enkel " operasjon uforholdsmessig kostbar. 
Som igjen gir " misfornøyde " kunder..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...