Gå til innhold

D3: olje til transfere kassen


Anbefalte innlegg

Må man ha LR sin spesielle olje. 

Det finnes vel ekvivalent å få tak i over disk? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne annet enn at man kan greie seg med en ekvivalent om man finner spec på LR sin olje fra en høvelig respektert produsent.

 

Vi bytter heller olje ofte på bilene våre, og satser på at det mer enn kompenserer for en (potensielt) lavere kvalitet. Jeg tror dessuten at LR - som de fleste andre produsenter - er så kjipe at de stort sett benytter det billigste de kan finne innenfor spec og klasker sin egen logo på det.

 

...med mindre transferkassen er avhengig av at oljen inneholder englestøv og må være velsignet av erkebiskopen av Canterbury da. Førstnenvte kan kanskje Märtha hjelpe deg med, og det finnes sikkert en og annen lokal predikant som kan ta seg av det siste. :D

 

Edit: Før noen skyter meg med øks, og ruller meg i tjære og fjær for dette utsagnet, så er jeg klar over at enkelte har et bortimot religiøst forhold til smøremidler. Så om jeg har krenket noen, så vil jeg bare slå fast at det er mitt personlige syn på saken, og at om "Lurium 2000 hypermolekylær ultraolje med Pantene Pro-V" er det eneste som gjelder for andre, så skal andre selvsagt få lov til å ha den meningen. :)

 

Endret av trondshj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller mot samme oppfatning når det kommer til olje. 

Får søke opp spec. Og finne oljen. 

Er ikke store mengden som skal på. 

 

 

 

Heller mot samme oppfatning når det kommer til olje. 

Får søke opp spec. Og finne oljen. 

Er ikke store mengden som skal på. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsider kommet meg på en PC, og google sier dette..

Er visst ikke bare å bare finne rette oljen, untatt hos forhandler. Men koster sikkert ikke allverden der heller, m tanke på mengden som skal fylles.

Mange som diskuterer akkurat denne. Er det en type klutsj/ lameller inni der også, så kreves det nok spes olje.

 

https://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-transfer-fluid-tf-0870.html

 

https://www.disco3.co.uk/forum/topic97479-15.html

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig her da...

 

https://www.island-4x4.co.uk/transfer-tf0870-ravenol-iyk500010-p-34247.html

Usikker når det ble byttet sist på min.

 

Tok begge diffene for ca 2 år siden.

Må sjekke litt i service papirene på bilen B)B)

 

Transfer Case  
1. Every 5 years or 75,000 miles (120,000 km): Renew transfer case oil. For additional information, refer to  Specifications (308-07B ) For additional information, refer to  Transfer Case Draining and Filling (308-07B )

Endret av oggioffshore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har brukt Royal Purple Syncromax om ikke eg husker helt feil på min, handlet lokalt av Rettedal Bilkontroll.

 

http://www.bilkontroll.no/produsent-merke/royal-purple/synchromax.html

 

Dette er sikkert ikke i henhold til org.spec fanboys'ene, men transferkassen min er nå gått på den på tredje året snart (ca 50k km) og virker ikke til å være lei av den grunn. Går nok for den igjen neste gang også. Den er ikke spesielt rimelig - uten og ha priser for orginalvarene å sammenligne med, men for min del enkel og få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jegskiftet på alle oljene på min Disco4,

Bruker sjekkpunkt verksted som bruker Agip olje, hvor de hadde korrekt spec til hele bilen,mens til transferkassa måtte de bestille inn en flaske fra Land Rover, for den hadde ikke de i sitt sortemant.

Endret av EAØ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Island best på gang, så da får man legge inn etpar liter.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeden i transfer kassen, bør vel byttes kanskje?

Leser litt om noen som bytter den, når de har slark/ vibrasjoner el.l.....

det er vel en intervall der også ?

Noen her som har byttet den?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...