Gå til innhold

2006 L322SC - oxygen sensor low voltage P0151


ian928

Anbefalte innlegg

Får opp følgende feilkoder:

P0151-1A(E8)

P0051-00(AA)

 

Har søkt litt og skjønner at det har med lambda å gjøre, men er usikker på hva som er galt. Prøvde å resette men motorlampen kom tilbake etter en liten stund med de samme feilmeldingene.

 

Noen tips?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo det mest innlysende! 

 

Vil bare sjekke, noen ganger er det noe annet som er feil og man skifter feil del...

 

så kommer spørsmålet, hvilken Lambda  er det? Forstår det slik at det er 4 stk under der, 1 før og en etter katalysator på hver bank?

Endret av ian928
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

OK, oppdatering om feilmelding på Lambda:

 

Skiftet alle 4, etter kort tid kom motorlampe tilbake. En periode forsvant den igjen men har nå kommet tilbake. IIDTool gir følgende feilkode og tekst:

 

P0160-00(E8) Heated exhaust gas oxygen sensor - circuit no activity detected (bank 2, sensor 2)

 

Sååå, det kan høres ut som feilen ikke er hos sensoren, men brudd i ledning, kobling etc? Eller blir jeg lurt og problemet er at katalysatorene er på vei ut? Ihvertfall får jeg nå beskjed om hvilken sensor det er problemer med.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer oppdatering, forhåpentligvis for arkivet...

 

Sjekket begge de bakre sensorene, koblinger osv. Sjekket at det var 12V mellom 2 av pinnene i koblingene på bilen. Alt så greit ut. Byttet så side på sensorene for å se om feilen også byttet side.

 

Jeg jinxer det vel nå med å skrive dette, men motorlampen har ikke kommet tilbake... Aner ikke hva som var feil, og som kan bli riktig av å bytte plass på sensorene...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ny oppdatering, feilen kom tilbake!

 

For å sjekke om det var sensoren som var problemet så byttet jeg om de to sensorene. Jeg får samme kode, dette burde da bety at feilen ikke er i sensoren.

 

Har lest meg frem til at det er Moen sikringer i motorrommet som er relatert til oksygensensorene. Skal sjekke disse. Er det noen som har vært borti disse sikringene? Kan sikringsbrudd gi problemer med en sensor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Parrafin23!

 

Kan jeg ta ut Live data for O2-sensorer på min IIdtool (ikke BT)? Jeg prøvde faktisk å finne ut om IIDtool kunne gi meg Live-values i går etter å ha sett på noen Youtube-videor av feilsøking. Ser fantastisk ut i så fall!

 

Måtte lese meg opp på Short trim fuel og B2 S2 osv før jeg kunne svare, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg kan sammenligne B2 S2 og B1 S1? Mener du B1 S2?

 

Litt logisk tenking her:

De opprinnelige feilkodene var jo for feil på B2 S1 (P0151-1A og P0051-00). Etter bytte av alle 4 sensorer får jeg feilmelding på B2 S2 og har verifisert at det I KKE er sensoren. Jeg strevde med koblingene som var tektylert og som var vanskelig å splitte. Kan jeg ha skadet koblingen tro?

Endret av ian928
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er ikke det typisk sånn teit kabelbrudd som lager sånt krøll? 
Hull i isolasjon også har det irret bort. Bare så vidt det har kontakt, noen ganger ved spesielle omstendigheter. Hadde slikt for høydesensor, og har opplevd på menneskebil og. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale at dere tar en titt på youtube og søker opp scanner danner og sønnen hans caleb. Veldig flinke til å tegne & forklare. Han underviser på en skole med teori & praksis hånd i hånd. Veldig arti & lærerikt å se på.

 

Mr.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...