Jump to content
LRforum
Sign in to follow this  
Pledrik

Fikse rust under bakfanger?

Recommended Posts

Ser på Disco'n (2009) at det er en god del synlig krokan når jeg tar av lokket på bakfangeren. Er klar over at dette er vanlig på disse bilene, men tenkte å gjøre noe med det. Er det rett og slett "bare" å ta av bakfangeren, for så å grunne/male over? Hva slags grunning og maling bør man i så fall bruke, og er det noen andre ting man bør tenke på?

Tenkte å ta bilen på Funderud for oljebehandling men tenkte egentlig å håndtere dette selv først. Si gjerne ifra om jeg er helt på bærtur med fremgangsmåten.

Elsker Disco'n!!! Fikk forøvrig tak i nesten ubrukte originale 20" LR sommerdekk i går, dette blir bra:). Av en eller annen grunn så er to av dekkene helt nedslitte (brukt en sesong...) - ble litt overrasket over prisen på to nye (MIchelin Latitude Sport 3) men det får bare være.

Slipe/sandblåse så godt som mulig. Vanskelig å komme til inne ved tilhengerkontakten. Grunning og lakk er best i 2komponent. Kjøp litt epoxy grunning fra et lakkverksted/butikk.

1 time siden, Hanslr skrev:

Slipe/sandblåse så godt som mulig. Vanskelig å komme til inne ved tilhengerkontakten. Grunning og lakk er best i 2komponent. Kjøp litt epoxy grunning fra et lakkverksted/butikk.

Takker! Er det da mulig å ta av hele bjelken for å komme bedre til, eller er dette en stor jobb?

Bjelken er sveist i rammen. Der det er vanskelig å komme til ser du selv med fangeren på. Skal bytte bjelke på min, pga slakk i hengerfestet.

Er det ikke her du har rust?

IMG_20190507_125046.jpg

6 minutter siden, Hanslr skrev:

Bjelken er sveist i rammen. Der det er vanskelig å komme til ser du selv med fangeren på. Skal bytte bjelke på min, pga slakk i hengerfestet.

Er det ikke her du har rust?

IMG_20190507_125046.jpg

Jepp, er akkurat her ja. Ser at Biltema har masse forskjellige lakk og grunning, er det ok kvalitet?

Aldri brukt noe av det så tørr ikke svare deg på det. Sikkert andre som har en formening om det.