DISCODISPONENT Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 God dag. Har ett problem. Bilen min (D3) tåler ikke vann og kulde lengre. Ved snø eller hvis jeg vasker bilen når det er minus grader så klikker det for den. Starter med: -Parking brake fault -Suspension lowered (med påfølgende feil på stabilisering) - Temp måleren går rett til topps -Etterfølges av motor som slår seg av og får ikke startet opp igjen. Over 90 feilemdinger på diagnoseverktøyet. Må koble av betteriet, gå en runde rundt bilen og koble på igjen. Da kommer jeg meg ett stykke til. Når bilen tørker opp så er alt borte. Har sjekket transfer CPU bak batterikasse, det er ikke korrusjon der. Forslag til hvor jeg kan begynne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Batteri og lading er 100%? Eventuelt kan det kanskje være noe fuktighet/kabelbrudd blant alle ledningene som går på passasjersiden der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Tipper kabelbrudd og grønn overledning ved fukt jeg også. Den pene ansamlingen av feilmeldinger kommer nok av "mjukvare" som får "sensorinfo" helt utenfor normale parametre, tenker jeg. Bilen går så i frø i selvforsvar... (Batteriutkoblingen tar knekken på de "permanente" feilmeldingene, derfor hjelper det sånn delvis?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Har vært borti ett tilfelle hvor det ikke var dårlig ledning, men dårlig kontakt inni kontakten oppå rammen innenfor venstre bakhjul mellom en hann og en hunn så dra i ledningene som går inn i kontakten. Mulig det må ohmes helt fra første enhet som er på canbus, husker ikke hvilken, men mener EPB er siste "datamaskin" på canbus. Hvis en av de på canbus streiker, konker alle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Den kontakten @engebo nevner kan med fordel fjernes, og lodde ledningene sammen. Dette er et "sårt" punkt for våre discoen. Det kan også være fukt / brudd rundt A-stolpe høyre, men som fler er inne på ligger EBP helt til slutt, og siden feilene kommer i rekkefølgen du nevner er det nok der feilen også ligger Du får ta deg en tur til Lommedalen sitt ute-verksted når det blir mer ålreit i været så bys det på dekksparking og feilsøking! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Åge er inne på noe der, bussen begynner ved abs modulen og går over til motor og transfer kasse modulen, så en sving innom cjb før den stikker innom all terrain modulen, forlater denne og en svipptur innom eas modulen før den tar en omvei innom park bremsen (e-diff if fitted først) også den lange veien til sin ende stasjon, instrument panelet. Mr.P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DISCODISPONENT Skrevet 11. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2019 Var mye fremmed ord her. Kan melde om at feilen er kronisk nå. Bilen står.. har røsket, nappet og kost med kabelbunten i venstre hjulbue bak uten hell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 11. juni 2019 Del Skrevet 11. juni 2019 Og det er ikke bremselyspære som er defekt? Har skjønt at den, og evnt bremselysbryter lager mye krøll. Billig å sjekke pærer, en bremser og en annen kikker? Kan forklare at feilen ikke alltid var der, tråden la seg på igjen, mens nå er den helt oppbrukt. Bare et forslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paly Skrevet 12. juni 2019 Del Skrevet 12. juni 2019 Høres ut som symptomer jeg har hatt på min bil. Da var det kabelbrudd til høre hastighetsensor. Begynt med sporadiske feil ved regn og ente med kronisk feil. Tror du må begynne med å finne "kjernefeilen" blant alle de 90 feilmeldingen. De fleste er helt sikkert følgefeil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DISCODISPONENT Skrevet 13. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2019 Har rensket opp i venstre hjulbue. Ingen brudd der. Målte motstand i Can bus kablene, og hvis jeg har målt rett ( målt de tvinnede kablene, mellom hver kabel) så får jeg 124ohm, hvor det skal være 60. Målt i kontakten som går fremover i bilen. Så er vel bare å rive ut interiør og følge ledningene. Kenneth på strømmen bilsenter mente det var instrument panelet. Kan man bare flytte over fra annen bil eller krever det koding og programmering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 40 minutter siden, DISCODISPONENT skrev: Har rensket opp i venstre hjulbue. Ingen brudd der. Målte motstand i Can bus kablene, og hvis jeg har målt rett ( målt de tvinnede kablene, mellom hver kabel) så får jeg 124ohm, hvor det skal være 60. Målt i kontakten som går fremover i bilen. Så er vel bare å rive ut interiør og følge ledningene. Kenneth på strømmen bilsenter mente det var instrument panelet. Kan man bare flytte over fra annen bil eller krever det koding og programmering? Husker ikke sånn i farta, men mener du må ha et instrumentpanel fra en bil som har gått mindre enn den du skal putte den i Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bue Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 1 time siden, DISCODISPONENT skrev: Har rensket opp i venstre hjulbue. Ingen brudd der. Målte motstand i Can bus kablene, og hvis jeg har målt rett ( målt de tvinnede kablene, mellom hver kabel) så får jeg 124ohm, hvor det skal være 60. Målt i kontakten som går fremover i bilen. Så er vel bare å rive ut interiør og følge ledningene. Kenneth på strømmen bilsenter mente det var instrument panelet. Kan man bare flytte over fra annen bil eller krever det koding og programmering? 120ohm betyr etter det jeg husker med CAN feilsøking at det er brudd et sted. Så lenge alt er koblet sammen i CAN bussen skal du ha 60ohm. Nå har jeg ikke feilsøkt CAN bus i Land Rover, så når du skriver målt i kontakten som går fremover er jeg usikker på hvor dette er og om noe er koblet fra. Det beste er vel å måle i diagnosekontakten med alt utenom batteriet tilkoblet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 Viktig med skikkelig diagnose... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.