Gå til innhold

Bakre reim Discovery 3


Anbefalte innlegg

YOutube og Disco3.uk kanskje....

Vet det skal gå, men er knot

 

Som den magre trøsten det var blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har byttet den blir du automatisk medlem av BKB.:P

Bloody Knuckles Brotherhood.

Medlemsmerke fåes kjøpt på E-BAY.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, gautes skrev:

Når du har byttet den blir du automatisk medlem av BKB.:P

Bloody Knuckles Brotherhood.

Medlemsmerke fåes kjøpt på E-BAY.

 

:D

Synes at det å bytte oljefilter på FL2 i det minste burde gi aspirantplass der. I alle fall om man ikke plukker ut vifte først (som jeg aldri gjør) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vurdere å plukke ut vifte til høsten, når det er dags for neste oljeskift. Men jeg tviler litt på at det bare tar 1 minutt... I alle fall om man ikke har gjort det tidligere, og ingen av kontaktene eller festene til vifta har vært løsnet så lenge jeg har tatt service på bilen, og det er ganske nøyaktig 100.000 km siden jeg begynte med det. :D

 

Enn så lenge har jeg bare benyttet 27 mm fastnøkkel og skrudd den ut nedenfra - og tatt den ut nedover. 

 

...og jeg forbeholder meg retten til å klage over klønete plassering av oljefilter åkke som. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobbet.... skulle lagt ut bilder av den reim jobben. Eg må ta den på min egen i nær framtid, delene innkjøpt i 2016..... blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Larsframars said:

Da var bilen prøvekjørt med ny registerreim, pumpereim, oljepumpe, vannpumpe, girkassefilter, viftereim og oljer. Alt vel:rolleyes: men har to hove armer, en blodig hånd og støle fingre. 

Godt jobba :D Bakre reima er litt seig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 7.5.2019 den 5.56, jorgenht skrev:

Godt jobba :D Bakre reima er litt seig :lol:

 

"litt" seig er sannhet med modifikasjoner.... Den er, unnskyld utrykket, helt jævelig. Måtte som sagt sagt avbryte den jobben i går for å slippe familiære settinger med spørsmål om hva jeg har drevet med den siste tiden... Merk sår... Mange sår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er også igang med bytte av bakre reim. Er egentlig ferdig med jobben, men da jeg oppdaget at det var piler som viser rotasjonsrettning på den gamle reima og ikke på den nye, begynte jeg å søke litt på nett etter dette. Det er da jeg oppdager at noen hevder at denne reima også er "timed". Jeg har hele tiden trodd at den ikke var det, og at dette derfor var en enkel jobb.

 

Altså det jeg lurer på:

- Har rotasjonsrettningen på reima noen betydning?

- Kan noen bekrefte/(eller aller helst)avkrefte at reima til fuelpumpa er "timed"?

 

I mitt tilfelle gjelder det en 2007 D3 2.7 TDV6.

Jeg ser at det finnes et tool for "timeing" til D4 3.0: https://www.advancedfactors.co.uk/6183-diesel-fuel-pump-locking-tool---jlr-103063-p.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...