Gå til innhold

Mulig å bygge om fra 5 til 7 seter?


Littlep

Anbefalte innlegg

Tror nok det er enklere å få tak i en 7-seter til å begynne med. Vet ikke om festebraketter til setebelte og seter er på plass en gang for bakerste seterad. Selv dekselet på D-stolpen må vel byttes om jeg husker rett. For ikke å snakke om at man må få tak i bakerste seterad. Også har man som @isak nevner her dette med godkjenning som sannsynligvis kan bli et issue.

 

Jeg ville i alle fall begynt med å snakke med de rette myndigheter før jeg hadde begynt på et slikt prosjekt. Om man får blankt nei der, så er det ikke noe poeng i å vurdere om det er verdt jobben. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, trondshj skrev:

Tror nok det er enklere å få tak i en 7-seter til å begynne med. Vet ikke om festebraketter til setebelte og seter er på plass en gang for bakerste seterad. Selv dekselet på D-stolpen må vel byttes om jeg husker rett. For ikke å snakke om at man må få tak i bakerste seterad. Også har man som @isak nevner her dette med godkjenning som sannsynligvis kan bli et issue.

 

Jeg ville i alle fall begynt med å snakke med de rette myndigheter før jeg hadde begynt på et slikt prosjekt. Om man får blankt nei der, så er det ikke noe poeng i å vurdere om det er verdt jobben. :) 

 

 

D4 før 2013 ble vel stort sett levert som syvsetere?  B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe unikt med godkjenningen av D4 kontra D3? Flere med D3 som har bygd om, og det er da samme bilen. Alle hull er der, men på de som originalt er 5 seter må du gjenge opp "mutterstykkene". Men de er ferdig innsveist i karosseriet på alle. Angående godkjenning så er det veldig varierende. Da jeg bygde om så fikk jeg beskjed om å sette beltene i låsen, de tok et bilde...og ferdig. Null spørsmål. Andre har fått spørsmål om papirer osv, også på ombygging fra 2 til 5 seter. Så det variere veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, isak skrev:

noen har prøvd har jeg sett her inne, men tror ikke jeg har sett noen som har fått til en godkjent ombygging - eller?  B)

Det er gjort med D3 varebil, og blitt godkjent. 

 

Bare sette inn de 2 xtra setene, beltene og airbags. 

Så sklir det igjennom. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...