Gå til innhold

Wire til luft opp/ned


Disco2

Anbefalte innlegg

Er det mye arbeid å komme til wieren som styrer lufta opp på frontrute eller ned på bena?

Må hele dashbordet ut?

Wieren er røket og finner ikke noe om denne.

Det er snakk om en 2001 Defender 90.

Hvor er spjeldet lokalisert?

 

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spjeldene sitter rett innenfor dysene som styrer lufta ned på føttene/gulvet.

En skikkelig skitjobb men da får man pusset og stoppet litt rustangrep her og der også.

Å smøre alle (3!) wirene av og til gir en lettere bevegelse og mindre sjanse for brudd eller deformerte spaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
20 timer siden, Disco2 skrev:

@Ivers

 

Som mangårig motorsyklist har jeg vert borti disse og det er vel best beskrevet som "skit"!

 

Men om noen har andre erfaringer så er det bra.

 

Frode

 

Min erfaring er at vis man får den tett mot strømpa og har litt flaks kan den fungere veldig bra og man får det til å tyte smøring ut av andre enden av wiren. Men ofte ender det med søl 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All min smøring ender som oftest med søl og fillebruk etterpå. Men hensikt oppnådd.

Kjøring av wire frem og tilbake i strømpa mens det er trykk i wiresmører gjør underverker på smøremiddelets krypeffekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...