Discovery 4 Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 d4'n sliter mer bremseklosser bak enn foran, er dette normalt? Hvis ikke kan det komme av at jeg kjører med lift rods ? Tenker at trykket blir vell høyere i luft belgene når den blir lurt til å tro at den er i normal modus men egentlig er i offroad modus å tror derfor at den kjører med mye last og kjører mer bremsekraft bakover, den kan vel ikke ha sån enkel last ventil på bremsene når den har luft fjærer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Tror nok heller den kanskje har litt trege glide pinner på caliperene og ikke slipper skikkelig. Du kan jo kjenne etter, om det er varme der bak etter en liten kjøretur. ... ihvertfall verdt å sjekke. Det med last ventil, er eg ikke sikker på da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olav Haavardsholm Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Vet ingenting om hvordan lastventilen virker, men du har ikke større trykk i belgene selv om bilen er hevet i forhold til normal høyde, bare mer luft. Trykket i belgene utligner den aktuelle vekten av bilen, så om lastventilen styres av trykket i fjæringssystemet, fungerer den helt uavhengig av om du har hevet eller senket bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Discovery 4 Skrevet 4. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2019 Ok takk for svar, bytter klosser i dag og smører opp, forrige gang ble klossene byttet på merkeverksted en fredag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Har opplevd på D2 at det var braketten som holder caliper som gjorde den treg ettersom det er den klossene glir i. Sjekk selvfølgelig glidepinnene og stempel også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 Vær glad til at klossene bak slites mer enn foran. Stort sett ruster alt i bremser bak ihjel pga for lite slitasje. For mye brems bak kan gi ubehagelige opplevelser på glatt underlag. Om ABS er oppe og går er det ikke så nøye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Discovery 4 Skrevet 5. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2019 Ja bremsene ruster ikke nei abs virker så da går det nok bra, fant ikke noe galt da jeg bytta klosser bortsett fra litt rust på ene glide bolte på den siden som var minst slitt, pussa reint å smurte opp, men burde vell ha bytta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 ...også er det jo et spørsmål om hvor gammel bilen er, og hvor langt den har gått. Begynner det å komme i passende alder så er det kanskje like greit å få byttet både kaliper og glidepinner (og gi bremseåk en skikkelig rensk), slik at man vet at alt er på stell der i gården. En ting er å ha litt høy slitasje, en helt annen ting er å stå i veikanten med rødglødende bremseskiver en sur kveld senhøstes med sludd som kommer sidelengs... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 Og svigers i baksetet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 50 minutter siden, gautes skrev: Og svigers i baksetet. ...her snakker en mann med erfaring... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Discovery 4 Skrevet 5. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2019 Flaks jeg har varebilmen tenkte å bytte de glideboltene etterhvert bilen har gått omtrent 93000 og er 2015 skal følge lit med på varmen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.