Gå til innhold

d2 2000, 220km, takgrind


Njebsen

Anbefalte innlegg

Kjøper båt i helgen og er klar for et raskt salg for å lette litt på motorforpliktelsene.

 

Kjøpte denne av Austbø i januar. kjørt ca 5,000 siden. Hatt noen småting, som dere vil se i lista under, bortsett fra det en hel og fin bil. Ramma ser bra ut, vært sauset inn jevnlig og skal ha ny runde i sommer. Sommerdekk slitne, vinterdekk gode. Lr felger på sommer. 

 

Takgrind og mange (!) deler medfølger. Bilde med vinterdekk. Sommerdekka ble satt på i går. Står i Oslo.

 

Bud velkomne.

 

 

2017/2018:

 

girkasse flushet, nytt filter, ny pakning

motorfester
girkassekjøler
kjølesløyfe til servostyringa
vannpumpe
kabelmatta til dysene
dieseltrykksregulator
fødepumpe i tanken
bakdempere til coil, luft programmert vekk
styredemper
bremsecaliper, skiver, klosser bak
Skiver og klosser fremme
ny radiator
dysetetninger
kryss & hardy kobling mellomaksler foran bak
egr blanket
hjernevask
hjullager x 2

wattslink

satt inn turbotrykkmåler

 

2019:

Oljeflushing byttet motorolje fire ganger på ca 100 km
Byttet pakning oljekljøler/filterbrakett, ny olje og kjølevæske (Autogården Skøyen)
Diff olje bak foran castrol syntrax 75w 90

Byttet toppslange radiator (Lunner Auto)

 

FB_IMG_1556865408713.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kan muligens være interessert. Har du noe kontaktinfo?

 

Ser av forrige salgstråd for denne bilen at ramma har vært tatt vare på de siste 3-4 årene, men vet du noe om understellsbehandlingen før dette? Tenker da spesielt på innvendig beskyttelse. Om den fikk sin første understellsbehandling som 15-åring vil jeg tro metallet kan være ganske tynt, selv om det ikke er synlig hull enda. Er det greit om jeg ved evt. besiktigelse tester den med hammer? Jeg har en D2 fra før som jeg for tiden holder på å kappe i ramma. Håper og tror jeg skal få bil av den igjen etter hvert, men det er ikke gjort på et blunk og jeg vil helst ikke pådra meg et til slikt prosjekt. 

 

Er det noen deler til luftfjæringen som mangler ut over belgene? I mine øyne er luftfjæring og ACE blant hovedargumentene for å velge D2 fremfor ML eller Pajero fra samme periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2019 den 19.16, Geir Tore Simonsen skrev:

Jeg kan muligens være interessert. Har du noe kontaktinfo?

 

Ser av forrige salgstråd for denne bilen at ramma har vært tatt vare på de siste 3-4 årene, men vet du noe om understellsbehandlingen før dette? Tenker da spesielt på innvendig beskyttelse. Om den fikk sin første understellsbehandling som 15-åring vil jeg tro metallet kan være ganske tynt, selv om det ikke er synlig hull enda. Er det greit om jeg ved evt. besiktigelse tester den med hammer? Jeg har en D2 fra før som jeg for tiden holder på å kappe i ramma. Håper og tror jeg skal få bil av den igjen etter hvert, men det er ikke gjort på et blunk og jeg vil helst ikke pådra meg et til slikt prosjekt. 

 

Er det noen deler til luftfjæringen som mangler ut over belgene? I mine øyne er luftfjæring og ACE blant hovedargumentene for å velge D2 fremfor ML eller Pajero fra samme periode.

Hei. Ring meg på 46 to åtte to to 22!

Ramma er gått over med spikerhammer før innsausing men usikker på hva som lå der før det. Kan sees i Oslo Når som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 30.5.2019 den 11.02, Geir Tore Simonsen skrev:

Da har jeg overtatt stafettpinnen på denne. Ramma var bedre enn jeg forventet og relativt grundig banking med slagghakke avslørte ingen svakheter, selv om den nok har fått ruste noen år før noen har gitt den nødvendig beskyttelse.

Gratulerer med god bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...