Gå til innhold

Oggien`s D3......


Anbefalte innlegg

Fikk opp low coolant level også fler ggr på turen. 

Selv om tanken er på normal nivå. 

 

Sensor som tuller seg da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 550
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

9 timer siden, @le skrev:

Den sensoren er ikke i familie med bremselysbryteren? Altså at den drar med seg andre vitale deler i bilen til en felles feil-fest? :rolleyes:

Vet ikke. 

 

Diagnose gir ikke feil på annet enn antenne rele... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ja.... Legges på lista over høst aktiviteter i garasjen. 

 

Nå er det konverter utfordringen som må gjøres. 

 

Bestemt meg for å plukke av konverter fra gearkasse eg har liggende. 

Sende den til overhaling. 

Begynne plukke ned kassen på bilen, og ta det etterhvert... 

 

Burde kanskje selge den xtra kassen... Hm 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt konverter demontert. 

 

Hvordan "vet" konverter når den skal låse... Ser ikke ut som den får noen kontroll trykk eller signal. 

Eller går det bare på moment.. 

 

 

IMG_20220805_153441.jpg

IMG_20220805_153448.jpg

IMG_20220805_153452.jpg

IMG_20220805_153612.jpg

IMG_20220805_153615.jpg

IMG_20220805_153619.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kontrolleres elektronisk av girkassens ecu, men jeg tror ikke det er noen elektroniske komponenter i converteren. Slik jeg forstår det sitter ventilen til lock-up clutchen i selve girkassen og er styrt elektronisk slik at den sender olje under trykk til converteren når den får beskjed om dette fra ecu. Det skal være en egen oljekanal i converteren som går til clutchen og låser denne når den får trykk.

 

Mvh

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elchund skrev:

Det kontrolleres elektronisk av girkassens ecu, men jeg tror ikke det er noen elektroniske komponenter i converteren. Slik jeg forstår det sitter ventilen til lock-up clutchen i selve girkassen og er styrt elektronisk slik at den sender olje under trykk til converteren når den får beskjed om dette fra ecu. Det skal være en egen oljekanal i converteren som går til clutchen og låser denne når den får trykk.

 

Mvh

Tron

Takker 

Ser det er muligens igjennom senter aksling fra gearkasse dette trykket i så fall må komme fra... 

 

Neste spm er hvor mye sideveis slakk kan tolereres på aksling fra kasse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Endelig somlet meg til å sende konverter. 

Blir intensiv skruing på lånt verksted med bukk i nær framtid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, @le skrev:

Ta mye bilder :)

Det skal eg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk faktura fra Økern bilservice på 5800 kr. 

Ikke gale det, for overhaling og retur frakt. 

 

Spent på fortsettelsen... He he. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker de fakturere før de gjør jobben.... Ikke fått moment omformeren enda 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende dette gitt <_<

IMG_20221018_221836.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt luft avfukting pågang... 

IMG_20221025_210804.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Timo@ skrev:

Høres som vannlekkasje :D

Har hatt... Men hvorfor ikke kjøre avfukter når den allikevel er i hende... 

Er så rått her på Vestlandet.. 

 

:rolleyes:

Burde kanskje laget "hvilket anlegg har du i garasjen" tråd... 

 

Mekker sammen gamle NAD forsterker etc i ledige stunder. 

 

Viktig å holde liv i gutteroms anlegget fra tidlig 90 tall... 

IMG_20221025_221251_edit_674341282596059.jpg

IMG_20221025_220933_edit_674360815840327.jpg

IMG_20221025_221435.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig igang 

IMG_20221101_121947.jpg

IMG_20221101_125702.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sin gang... Fått ut begge mellom akslinger. 

Begynt løsne bolter. 

 

Tipset er å ta ut transfer kassen først... Så kanskje like greit. 

Blir enklere med tilgang til bolter etc 

 

IMG_20221101_142334.jpg

IMG_20221101_141622.jpg

IMG_20221101_135416.jpg

IMG_20221101_135412.jpg

IMG_20221101_135355.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...