Gå til innhold

Oggien`s D3......


Anbefalte innlegg

28 minutes ago, Ranger said:

 

Det var akkurat det jeg lurte. Hva skjer med bilens kanaler etter noen turer i gjørma, et par vintre med saltede veier etc.? Det vil aldri bli tett i treeslider kanalen så støv og vann ++ vil trenge inn. Frykten for rust i bilens kanaler har holdt meg igjen.:huh:

 

Men fint blir det og god beskyttelse gir de! :)

Lettere å ta av disse enn stigtrinnet for rengjøring. Kanalene mine ser mye bedre ut nå enn med stigtrinn. Både kanal og tree/rockslider blir sauet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 550
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Disse her har el gir ikke så mye rust feller føler eg. 

Men kommer til å ta de av neste gang det skal saues inn ;)

 

Fikk laget noe HMS utstyr til garasje jekken også. 

Men må moddes litt... 

 

Så blir det altox montering neste helg. 

 

Ble Aurland treff på oss i helga. Trosset været og kjørte på... 

 

 

IMG_20200913_150233.jpg

IMG_20200913_150227.jpg

IMG_20200913_150219.jpg

IMG_20200913_151141.jpg

IMG_20200912_154256.jpg

IMG_20200912_144744.jpg

IMG_20200912_144224.jpg

IMG_20200912_124447.jpg

IMG_20200912_124301.jpg

IMG_20200912_122928.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man antagelig fått "Dr Tranny" symptomer på girkassen.... 

Vibrering og skjelving spes på 3 gir ved Manuel giring..... 

 

Er det ikke det ene.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delebil prosjektet. 

 

Begynner demontere så smått. 

Burde hatt dugnadsinnsats på dette... :rolleyes:

 

Tar litt plass. 

Skal bort iløpet av høsten 

IMG_20200918_190315.jpg

IMG_20200918_190312.jpg

IMG_20200918_190302.jpg

IMG_20200918_190259.jpg

IMG_20200918_190254.jpg

IMG_20200918_190249.jpg

IMG_20200918_190242.jpg

IMG_20200918_190238.jpg

IMG_20200918_190230.jpg

IMG_20200918_190203.jpg

IMG_20200918_190218.jpg

IMG_20200918_190147.jpg

IMG_20200918_190143.jpg

IMG_20200918_190141.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, YMK skrev:

Lange eller korte rails på delebilen?

Korte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, oggioffshore skrev:

Korte. 

 

IMG_20200920_171654.jpg

Liten olje sjekk på girkassen. 

Kjørt 35K km siden bytte av olje og filter m stål panne. Tømte da kassen etter UK megaflush oppskriften. 

 

Når man holder den opp mot lys og lar den renne, er den fortsatt noe transparent. 

Ikke køl svart.... 

IMG_20200920_170012.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo lest at olje og filter bytte ikke vil hjelpe mot shrudder i konverter. 

Men har no lyst å prøve. 

 

Adaptiv reset hjelper vel heller ikke.? 

 

Så tenker eg, overhale kassen på delebil og bytte. 

Eller bytte kassene og overhale den som er på bilen eg bruker. 

 

Utfordringen er jo at eg helst skulle gjort dette igår. :rolleyes:

 

Bestiller ny konverter, den slipper man vel ikke unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gikk man for olje bytte. 

Lot gearkasse tømme seg selv for olje. 

Tenker det kom ut ca 7 liter +/-

 

Ned med bunnpanne. 

Løste ned solenoid blokka. 

Byttet 5 pakninger opp i kassen. 

 

Inn med blokka, nytt filter og skru på bunnplate. 

Begynte fylle olje gjennom olje kjøler. 

Festet lang slange, og fylte lunken olje inn den veien. Tok litt tid da eg ikke hadde pumpe tilgjengelig. 

Kom litt mere olje inn enn det eg fikk ut, 

Startet bilen, og lot oljen bli varm, kjørte en liten tur, sjekket olje nivå, og lot det renne ut til det var flush med fylle hull på kassen ca 0,5 liter kom ut. 

Hev også innpå 2 tuber med Dr Tranny. 

 

Kort versjonen 

 

IMG_20200921_143432.jpg

IMG_20200921_144817.jpg

IMG_20200921_144822.jpg

IMG_20200921_145232.jpg

IMG_20200921_145609.jpg

IMG_20200921_164011.jpg

IMG_20200921_164015.jpg

IMG_20200921_164335.jpg

IMG_20200921_164337.jpg

IMG_20200921_181017.jpg

IMG_20200921_181027.jpg

IMG_20200921_181037.jpg

IMG_20200921_181034.jpg

IMG_20200921_181109.jpg

IMG_20200921_181115.jpg

IMG_20200921_181125.jpg

IMG_20200921_181154.jpg

IMG_20200921_183647.jpg

IMG_20200921_183915.jpg

IMG_20200921_185447.jpg

IMG_20200921_191448.jpg

IMG_20200921_191741.jpg

IMG_20200921_222050.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innafor? 

IMG_20200922_112431.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, YMK skrev:

Helt klart innafor.

 

Men mere spent på hvordan kassen blei?

Kassen ble bra den har bare kjørt kort tur, men har fortsatt samme symptomer. Selv med Tranny innabords. 

Vet ikke hvor kjapt den virker? 

Men har også fått en ny lyd, som kan minne om lekkasje i turbo slanger. 

Derav ujevn gange og skjelving i bilen kanskje? 

 

Skal prøve ta en lengre tur. Og se hvordan den oppfører seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig. 

Kan være lurt å sjekke de slange klemmene. 

Den øverste satt løst på min og en kompis sin som vi gjorde samme jobben på idag. 

 

Hadde eg hatt pumpe, til å pumpe inn oljen med, kunne man tatt inn en time. 

 

Hadde man også, hatt nok olje, ville eg pumpet igjennom til det kom ut ren olje andre slangen. 

Men da må det nok tappes av nede på kassen etterpå. 

Stemningen i garasjen etter mekking 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ofte vært synkrone, i alle fall med tanke på turbobytte i fjor. Jeg gjør crossover-røret nå, fikk ut dritten i dag. STOR lekkasje på høyre side. Se etter sot rundt blokk osv. 
 

Det ga ganske stor innvirkning hos meg, manglende turbotrykk osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SiggenRRC skrev:

Vi har ofte vært synkrone, i alle fall med tanke på turbobytte i fjor. Jeg gjør crossover-røret nå, fikk ut dritten i dag. STOR lekkasje på høyre side. Se etter sot rundt blokk osv. 
 

Det ga ganske stor innvirkning hos meg, manglende turbotrykk osv. 

Hei

 

Eg fikk sett godt oppi der, og det er ikke antydning til sot. 

Hjalp en annen med gear olje bytte dagen etter, og på den var det tydelige tegn på sot på gearkass bolter og hus pluss den fiber duken rundt cross overen....

 

Eg konser på den vibrasjonen eg har fått. 

så på To Do lista blir det å legge om til vinterdekk når eg kommer hjem. 

 

Bytte diesel pumpe reima. 

Bytte bakre propshaft/ mellom aksling. 

Aksling ble bestilt i dag. 

Har tenkt på å bytte den lenge. 

 

Er jo blitt nevnt at med konverter shrudder, så vil turtall ligge å jage opp å ned. 

det gjør det ikke hos meg....enda. 

 

 

Surfer litt her offshore. 

 

Og kom over denne . Rundt 80 pund orginalt til LR, mens til den franske utgaven, rundt 25 euro.

Sikkert flere sensorer o.l som er rimeligere....hm. 

 

https://eurofrance24.com/vacuum-sensor-1920rk-hitachi-ps91-1-2-7-hdi-c6-c5-407-607-citroen-peugeot.html

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende. Men de forsvinner vel ikke når man slipper opp gassen,.. Hm. 

 

Men vi sjekker alle muligheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter olje /filter bytte på kassen. 

Hadde man jo seff ikke husket skaffe ny pakning. 

Så det var jo bare montere panna med samme pakning. 

Men hadde dryppet litt under bilen over natta, uten at eg kunne se typisk lekkasje / svetting. 

Får håpe det var litt søl fra påfylling. 

 

Men mener det var slik 1st gang eg byttet til stål panne også. Gikk litt tid før den liksom trutnet. Og ble tett. 

 

Synes den tynne pakningen virker litt for "slapp". 

Må antagelig inn med pakning stoff etterhvert.... 

 

Ny mellomaksling er på vei. Så neste uke blir den bytta. 

 

Så får man kose seg med diesel pumpe reima i helgen. 

 

Tips mottas 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, SiggenRRC skrev:

Angående diesel-reima; fjern traversen på girkasse og senk hele saken noen grader. Da får du mye mer plass til å bytte reim :) 

Akkurat ja... Eg får se om orker ta den ut. 

Sleit med den ved turbo byttet... He he. 

 

Boltene satt steike fast. Men ble jo greaset opp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at ene bolten bunnpanne på gearkasse var litt løs med olje dråpe... 

Så etter strammet, og det ser ut til å holde tett. 

Etter fylte 2-3 desiliter.... 

 

Så diesel pumpa blir kanskje tatt når resten av hus standen er gått til ro. 

 

Fikk no limt solcelle panel på campingvogn taket. Ligger med 4 stein heller og herder til imorgen. 

Fjerner tv antenne og drar kabel ned igjennom der. 

 

IMG_20201001_164606.jpg

IMG_20201001_164558.jpg

IMG_20201001_164552.jpg

IMG_20201001_164554.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredags pilsen gikk med til å bytte en Plagsom defekt P sensor. 

Endelig slutt på piping ved hver oppstart. 

 

Så var det alle de andre prosjektene i køen.... 

 

 

IMG_20201003_005221.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...