Gå til innhold

Skifte av dørhengsler


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bytte dørhengslene bak (2 seterad) på 130'n idag. 

Hva må demonteres for å komme til de nedre mutrene til hengsler? 

Skrudde i bakkant av sete, demonterte belte-snellen, men der er det både en popnagel

Og sveisepunkt fra fabrikk. 

Søkte på you-tube, men fant bare på framdørene.. 

Må setekassen demonteres? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, RonnyS skrev:

Har du kikket under bilen?  Mener det er åpent under slik at du kommer til nedre hengsle der.

 

Ronny S

'kjente' under med fingrene, men kjente ingen åpning, skal sjekke imorgen. 

5 minutter siden, jonnyisaksen skrev:

Er d bak dørene du mener så er d et jern m gjenger ingen mutter nede i vertfall

Er det slik å forstå at det ikke er noe annet som skal demonteres? 

Bare å skru ut bolter og skifte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyntips: Jeg bruker å løsne bolter, så tar jeg helt ut den ene, vrir litt på den løse henselen, setter så bolt i hull på B-stolpen og skrur noen runder for at den skal ta tak i plata inne i stolpen. Så skrur du ut den siste, fjerner gammel hengsel. Når du da skal sette på den nye hengselen har du kontroll på festeplata. Festes løst i ledig hull, så ut med bolten du har brukt for å sikre plata, hengsel settes i korrekt posisjon, og inn i gjenn med siste bolt. Knotete forklart, men enda mere knotete når plata bak faller ned, og du skal ha den på plass igjenn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lorden skrev:

Lyntips: Jeg bruker å løsne bolter, så tar jeg helt ut den ene, vrir litt på den løse henselen, setter så bolt i hull på B-stolpen og skrur noen runder for at den skal ta tak i plata inne i stolpen. Så skrur du ut den siste, fjerner gammel hengsel. Når du da skal sette på den nye hengselen har du kontroll på festeplata. Festes løst i ledig hull, så ut med bolten du har brukt for å sikre plata, hengsel settes i korrekt posisjon, og inn i gjenn med siste bolt. Knotete forklart, men enda mere knotete når plata bak faller ned, og du skal ha den på plass igjenn...

Slettes ikke knotete forklart, fullstendig forståelig. 

Da blir det ny giv imorgen:) 

Takk for tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...