Gå til innhold

Impulshandel


Audun75

Anbefalte innlegg

Da ble det kjøp av en 2012 Disco4 SDV6!

Har hatt en Nissan Navara som bil nr 2 i noen år nå, og da vi måtte overta en hund meldte behovet seg for en bil med bedre plass seg. Kikket på Land Cruiser, Pathfinder og Pajero. Falt litt for Pajero og trålet Finn for aktuelle annonser. Mange fine biler, men ingen i umiddelbar nærhet. Litt tungvint å reise 3-4 timer for å se på/handle bil. Så, på 2. påskedag, på vei til besøk hos noen venner passerer vi den lokale bilverksted/butikk. Og der stod den! Hadde aldri tenkt i disse baner, men ble litt solgt da jeg leste lappen som hang i frontruta. Fikk ikke kommet innom før onsdag for å se nærmere og prøvekjøre. Men da var det gjort for min del! Så var det å overbevise kona, som ikke har samme syn på bil som meg... Men en liten tur og litt godsnakk om alle fordelene bilen hadde, var det i boks.(Bl.a at den var brun, noe hun har ønsket seg en stund) Men det ble fredag før jeg fikk avtalt med bilbutikken at det ble handel. Så var Biltilsynet da, som har oppdatering av datasystemer sine denne uka. Så kunne ikke få ut noen skilter eller betale omreg. Selger var også i tvil om at skiltene lå på trafikkstasjonen i Arendal, siden den sist var registrert i Molde. Så nå blir det noen neglebitende døgn i håp om at jeg kan få den levert på tirsdag! Reiser nemlig på jobb på sjøen på onsdag og blir vekk i 2 uker... 

 

Takker for medlemskapet her, har allerede fått noen tips om diverse.

Screenshot_20190427-221023.jpg

Screenshot_20190427-221035.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med staselig bil, og velkommen til forumet. :)

 

Det gjør ikke noe om du tar litt flere bilder av doningen. Vi er glad i bilder av både eksteriør og interiør her inne. Må si meg enig i at det var en farge som kledde bilen godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, motom skrev:

Hvilke dekkdimensjon er det på bildet? Så nesten litt små ut??

Det er 20 toms 275 breie husker ikke profilen, kan det være 45? Sommerdekka var samme felg med 265 bredde. Har faktisk tenkt det samme, mest på at det er så lav profil i forhold til komfort og slitasje:o Men får gi det en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt enkelt å ettermontere har jeg hørt. Koster ikke all verden heller :)

 

Min kom med 265/50/20 og vet noen har 275 bredde også men usikker på profilen.

 

Originalt for de med 19" er 255/55/19 hvis du vil sammenligne på en av de online dekk-kalkulatorene.

 

Edit: Sjekket nettopp og 275/45/20 er -2.3% mindre i diameter ift mine og -1% mindre enn 255/55/19.

Ikke noe galt med det, de bare så litt lav-profil ut ift standard :)

 

https://tiresize.com/tyre-size-calculator/

 

 

 

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Da står den i garasjen! Etter en laaang formiddag i vente på at selger skulle si at han hadde fått hentet skiltene (En del kø hos Biltilsynet i dag), så skulle jeg signere lånet digitalt hos finanseringsselskapet. Men nei, der var det dataproblem så ingen utbetaling av lån kunne gjøres!! Da var gode råd dyre... Heldigvis var banksjefen i den lokale banken tilgjengelig, så det ble manuell signering i banken etter stengetid (Noen fordeler med små lokalbanker må man ha) Men nå gleder jeg meg til fortsettelsen og nyter hver kjøretur! 

20190430_214220.jpg

20190430_214314.jpg

20190430_214246.jpg

20190430_214751.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...