vidar20 Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Da var vi gang igjen.... min kjære Discovery 3 2008 får «Engine System Failure» rett etter start. Hadde lignende problem for noen dager siden og da løste dette seg ved å stoppe, slå av bil i noen minutter, for så å starte og kjøre vanlig uten feil. Har til tider skjedd en gang om dagen. I vinter hadde jeg litt problemer med starte og min blåtann batteri logger meldte om «low cranking voltage» Tenkte da at batteri var begynt å bli dårlig. Dette problemet løste seg ved at temperaturen steg og våren kom Fikk låne diagnose verktøy i dag, Hawkeye. Fikk da opp div koder « P0101 - Mass or Volume air flow circuit A range / performance circuit voltage above threshold» Den dukket ikke opp etter sletting av koder Denne har jeg sett før og ser den i sammenheng med at bil har blanket egr både fysisk og ved sofware? I dag var P0101 borte men får den enda mer kryptiske P0000 No signal / No communication. Det er denne som kommer med en gang bil starter og den forsvinner ikke etter stopp, vent, start metoden min. Dersom jeg sletter feil med diagnoseverktøy med motor i gang forsvinner «Engine system failure» og bil kjører normalt, til jeg starter bil igjen Mitt spm er da, har jeg en feil i motor ecu eller kan det være døende batteri som skaper trøbbel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Batteriet må være i toppform før videre feilsøk i hvert fall. Har du ladet det du har i? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vidar20 Skrevet 26. april 2019 Forfatter Del Skrevet 26. april 2019 Jepps har ladet for en liten uke siden. Ctek’en stod på over natten. Merk at det har blitt en del småkjøring siden det. Blåtann batteri-dingsen har ikke meldt om noe de siste ukene. Har eid en RRS før og den var litt syk før den fikk ny dynamo. Men da var det Hdc og luftfjæring ++ som meldte fra. Håper fortsatt på at det er batteri og ikke ecu Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 er egr blendet? om ja, så napp ut kontaktene til disse og se om problemet ikke løser seg. To grå på hver side av motor Min gjorde det samme i høst. plugga ut kontakter og var ikke plaget mer. Om ikke; rens map/maf sensorer... tørk av smuss, se etter gugge/bytt disse - koster ca 5-8 pils. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vidar20 Skrevet 26. april 2019 Forfatter Del Skrevet 26. april 2019 De er blendet ja. Kan nappe kabler i morgen tidlig. Hvordan er renser du/dere map/maf? Spray eller tørke ren. Sjekket «butterfly» og den lange intercooler slangen for lekkasjer i kveld og de var begge fulle av olje. Trodde dette forsvant etter blending ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 om det er olje der så skal det vel være så - helt tørt er vel det systemet ikke. MAF nede til venstre kan bare stå - visst nok skjærs sjeldent disse feiler. map på toppen av Y-«blokka» løsner du med 1 skue, plugger av og tørker ren. kabler napper du av. ecu har fått beskjed at egr er borte - reprogranering. Da bør alt være honkydorry. Oljeskift greie må resettes, så dpf ikke går full om litt bare. Aner faktisk ikke hvordan. Trodde min var ok frem til sist helg.... men du har en start. Napp kabla på EgR, få en kyndig person til å nullstille oljeskiftteller. så fremt ecu er satt opp til p ikke lese egr burde du være set for life... eller? og ja... to pils for mye nå! men tror du får samme kløn som med min nå. kan holde deg oppdatert jeg tok ut butterfly da... aner ikke om det er bra eller dårlig, men forestiller meg st det er bra siden egr er blendet og butterfly struper O2 tilgangen om den forblir aktiv der egr ellers ville aktivert seg. Om jeg har misforstått det så si gjerne i fra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vidar20 Skrevet 27. april 2019 Forfatter Del Skrevet 27. april 2019 (endret) Har ikke nappet egr kabler enda men fått slettet kode og bil går som normalt. Sikkert bare til jeg napper ut nøkkel. Men knapper til cruisekontroll er døde. Resten av knapper på rattet er ok Sjekket også Spesial Programs. Der dukker det opp «systems fault» i displayet Endret 27. april 2019 av vidar20 Flere feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.