Gå til innhold

2003 Td5


Pederover

Anbefalte innlegg

Skrue ut alle skruer du finner, vipps så er det løst. :)  Spøk til side så er en skrue på håndtak til høyre skjult under et merke/plast stykke. Alle andre skruer er synlige. De er forholdsvis mange. Husk også dem som et opp mot frontvinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 2 uker senere...

Pakken fra EWS kom som vanlig raskt te gards! Men hva hjelper det når bilen (nok en gang) er død som ei sild! 0.0 V på batteriet… Bare å hive over pakkenelliker over i den trofaste ex-taxi XC70’en fra 2015, som har trillet over 435000 km nå, men går som ei klokke, og sette kursen til Juvasshytta! 
Jeg kjørte elever i Defenderen til ei bedrift før helga, og de brant seg nesten da de tok i glasset på bakdøra. Overledning..? Jeg prøvde å lade opp batteriet, men da  ble laderen sint og blacka ut. Så da er det vel (nok en gang) innkjøp av et batteri, og fjerne sikringen fra bakruteoppvarmingen. Jeg begynner å bli for gammel til dette nå….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk startkabler fra et annet kjøretøy på batteriet. Er det utladet vil ikke en moderne lader finne batteriet siden det ikke er nok volt på det.

Etter noen minutter på startkabler har batteriet fått tilstrekkelig volt, og laderen finner batteriet og starter lading.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Deffen stod (selvfølgelig) stille under pinsa, men i går kveld var det noen volt på batteriet, så jeg satte på lader, og det ser faktisk ut til at det tar lading. Skal fjerne sikring på bakruta, kanskje det gule reelet også, så krysser jeg fingrene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nye glødeplugger ankommet, og rens av Webasto står for tur, klargjøring til vinteren!

Men får ikke temperaturnåla opp til ca der den bør være, ser at td5 har en litt spesiell termostat (plastikk...) Bruker disse å bli slitt? Er det lurt å bytte kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Du gikk den laaange veien for den jobben. ;)

Men greit å fiske fram kulepenner, mynter og annet rusk og rask som har falt ned her og der.

Og så får man god oversikt hvor ting er å finne nå de kan finne på å streike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja, det var oldefar til fruen som fikk bygget denne ca 1900, i Bøfjorden. To par årer og seil. Rodde til Kristiansund med fisk og revepels. Den har vært under restaurering i Sandefjord et par år nå, men til våren skal den atter inn i naustet! Da blir det vannblemmer, tenker jeg…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Har kjørt i flere undersjøiske tunneler i sommer, og når oppstigningen begynner, ofte bratt, og tung belastning på 5. giret.  Men det er fullstendig umulig å gire ned til 4. gir! Må ned i 3. og så opp i 4., eller "dobbelkløtsje" et par ganger før jeg endelig kan legge inn 4. giret. Hva kan være grunnen til dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...