Pederover Skrevet 10. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2020 Det tviler jeg på, det er vel typisk foringslyd ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 10. juni 2020 Del Skrevet 10. juni 2020 Ikke uvanlig at denne foringen også gjør det vanskelig med giring. Spesielt mellom 1. gir og R. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 25. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2020 Luftet kløtsj, grå guffe kom omsider ut...Flushing og ny væske gjorde underverker! Rene Ferrarien på gira nå! Må også bestille nye støtdempere bak, den ene knakk på veg hjem fra Forumtreffet! Så blir det montert nye endeledd på styrestag. DA er den vel klar til EU-sjekk neste år...(Trodde det var september i år gitt....) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 25. juni 2020 Del Skrevet 25. juni 2020 All guffe i clutchhydraulikk , les misfarge , tilsier bytte av pumper bør gjøres innen rimelig tid. Svart guffe er pakningspartikler, sølvfarge er alusmuler og vann gir ofte en grå farge. Er væsken gul / klar er alt ok til neste servicesjekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 25. juni 2020 Del Skrevet 25. juni 2020 1 time siden, gautes skrev: All guffe i clutchhydraulikk , les misfarge , tilsier bytte av pumper bør gjøres innen rimelig tid. Ingen fare, pumpene vil holde lenge. De ryker ikke før det er snø og 15 minusgrader, trolig 20 mil hjemmefra, en søndag på vei hjem fra hytta, med en sliten frossen kone ved din side. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 26. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2020 Får vel bytte greiene utpå høsten tenker jeg. Prøvde å ringe EWS etter støtdempere, men han har kanskje tatt ferie..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 8 timer siden, Vidar S skrev: Ingen fare, pumpene vil holde lenge. De ryker ikke før det er snø og 15 minusgrader, trolig 20 mil hjemmefra, en søndag på vei hjem fra hytta, med en sliten frossen kone ved din side. Du glemte grinete unger og svigers i baksetene. Hadde en kunde en gang som hadde kjørt halve forakselen til mos pga tragisk påskeferie med svigers ++ på vei hjem istedenfor å stoppe med defekt hjullager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 13. august 2020 Forfatter Del Skrevet 13. august 2020 «Tingenes iboende faenskap», Lord of Darkness, uvitenhet, latskap og/eller dårlige råd: Defenderen har vært labil ved oppstart flere ganger i vår og sommer, særlig ved utkjøring fra ferje (Fjord1). :-D Kinnet 8-15 ganger før den omsider startet. Jeg fjernet den uoriginale tenningslåsen og satte i den gamle, og deretter gikk det greit helt til i dag! Samme greia, Defenderen ville ikke starte. Alt ser ut til å fungere, ingen spesielle lamper, spenning ok, og plutselig etter ca 20 forsøk startet den så lett som bare det. Jeg ringte sporenstreks til EWS, og etter en fjernhealing kom vi fram til at ny starter er en grei investering! I helga går jeg altså nok en gang ned i grava for å montere ny starter! Så får vi se hva Solihullproduktet finner på av faenskap utover høsten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Har du prøvd å trampe ned gasspedalen fem ganger med tenningen på og ventet til luftesekvens er kjørt ferdig? I tilfelle den starter da har du luft i dieselsystemet og muligens bytte av kobberringer på dysene framfor deg. For jeg leste at du kinnet, og motoren dro rundt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 13. august 2020 Forfatter Del Skrevet 13. august 2020 Feil beskrevet fra meg, startmotoren er død, ikke tegn til liv nei. Alle ledninger pluss jord er okei... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jasswass Skrevet 14. august 2020 Del Skrevet 14. august 2020 (endret) Ikke engang et klikk i starter'n? Dvs. ikke raksjon hos releet? Vanlig å måtte bytte kontakter i startreleet. Billig og enkelt. Endret 14. august 2020 av Jasswass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 14. august 2020 Forfatter Del Skrevet 14. august 2020 Tyst som i graven... Men en ny starter er like greit, den gamle går tregt rundt når det er kuldegrader om vinteren, og det senker blodtrykket når du eliminerer feilkilder... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 21. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2020 4 måneder uten problemer, så nå var det jammen på tide med nytt faenskap! Ikke liv i starteren, alle lamper lyser som de skal, batteriet topp, ny starter og tenningslås. Startsperre..? ECU...? Annet elektronisk..? Skal ned i grava i kveld og sjekke jording til starter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 I grava er det vel god jording. Kabelskoen til styring på starter er kjent problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 3 timer siden, gautes skrev: I grava er det vel god jording. Å fydda...dette tok jammen en dramatisk vending Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 De var Pederover som bynte,asså. Ike min skyll denna gangen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 21. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2020 Tror jeg slipper grava med det første, heldigvis! Sjekka under passasjersetet og rugla litt på ECU'n...Da starta'n gitt ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 22. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2020 Kontakten til ecu var litt småsvett av olje, så jeg blåste forsiktig med trykkluft, tørket rent og sprayet på med litt elektrospray, men det må vel nytt ledningsnett til etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 22. desember 2020 Del Skrevet 22. desember 2020 2 timer siden, Pederover skrev: Kontakten til ecu var litt småsvett av olje, så jeg blåste forsiktig med trykkluft, tørket rent og sprayet på med litt elektrospray, men det må vel nytt ledningsnett til etterhvert. Hvis ikke du skal vade med vann over kassa/ecu, så kan med fordel fjerne den Orange oringen som sitter på kontakten. Da renne oljen lettere ut av kontakten, og du slipper å få olje inn i selve ECUen..sa en voksen til meg en gang, hvilket jeg gjorde! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 22. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2020 Takk for tipset! Det skal jeg se på ja. Har ingen planer om særlig vading med det første nei! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 13. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2021 Under ca 10 minus er Defenderen umulig å starte uten Webasto. Glødelampa lyser i evigheter, og når den endelig slukner er det bare kinning uten start. Nå når endelig termometeret kryper opp mot 0, så starter den lett som bare det, slik som før om vintrene.... Er det et rele som er motskaft..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Er glødepluggene friske Peder? Vår td5 fyrer tvert uansett temperatur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 13. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2021 Spørs om de må sjekkes ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen Olsen Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 3 timer siden, Pederover skrev: Spørs om de må sjekkes ja... Typisk slitne glødeplugger slik Lafterolf skriver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 15. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2021 Litt rart bare at det oppstod plutselig fra lettstartet til tungstartet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.