Gå til innhold

2003 Td5


Pederover

Anbefalte innlegg

  • Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 3 uker senere...

Luftet kløtsj, grå guffe kom omsider ut...Flushing og ny væske gjorde underverker! Rene Ferrarien på gira nå! Må også bestille nye støtdempere bak, den ene knakk på veg hjem fra Forumtreffet! Så blir det montert nye endeledd på styrestag. DA er den vel klar til EU-sjekk neste år...(Trodde det var september i år gitt....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All guffe i clutchhydraulikk , les misfarge , tilsier bytte av pumper bør gjøres innen rimelig tid.

Svart guffe er pakningspartikler, sølvfarge er alusmuler og vann gir ofte en grå farge.

Er væsken gul / klar er alt ok til neste servicesjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gautes skrev:

All guffe i clutchhydraulikk , les misfarge , tilsier bytte av pumper bør gjøres innen rimelig tid.


Ingen fare, pumpene vil holde lenge. De ryker ikke før det er snø og 15 minusgrader, trolig 20 mil hjemmefra, en søndag på vei hjem fra hytta, med en sliten frossen kone ved din side. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Vidar S skrev:


Ingen fare, pumpene vil holde lenge. De ryker ikke før det er snø og 15 minusgrader, trolig 20 mil hjemmefra, en søndag på vei hjem fra hytta, med en sliten frossen kone ved din side. :)

 

Du glemte grinete unger og svigers i baksetene.;)

 

Hadde en kunde en gang som hadde kjørt halve forakselen til mos pga tragisk påskeferie med svigers ++ på vei hjem istedenfor å stoppe med defekt hjullager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

«Tingenes iboende faenskap», Lord of Darkness, uvitenhet, latskap og/eller dårlige råd: 

Defenderen har vært labil ved oppstart flere ganger i vår og sommer, særlig ved utkjøring fra ferje (Fjord1). :-D Kinnet 8-15 ganger før den omsider startet. Jeg fjernet den uoriginale tenningslåsen og satte i den gamle, og deretter gikk det greit helt til i dag! Samme greia, Defenderen ville ikke starte. Alt ser ut til å fungere, ingen spesielle lamper, spenning ok, og plutselig etter ca 20 forsøk startet den så lett som bare det. Jeg ringte sporenstreks til EWS, og etter en fjernhealing kom vi fram til at ny starter er en grei investering! I helga går jeg altså nok en gang ned i grava for å montere ny starter! Så får vi se hva Solihullproduktet finner på av faenskap utover høsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å trampe ned gasspedalen fem ganger med tenningen på og ventet til luftesekvens er kjørt ferdig? 

 

I tilfelle den starter da har du luft i dieselsystemet og muligens bytte av kobberringer på dysene framfor deg.

 

For jeg leste at du kinnet, og motoren dro rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

4 måneder uten problemer, så nå var det jammen på tide med nytt faenskap! Ikke liv i starteren, alle lamper lyser som de skal, batteriet topp, ny starter og tenningslås. Startsperre..? ECU...? Annet elektronisk..? Skal ned i grava i kveld og sjekke jording til starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pederover skrev:

Kontakten til ecu var litt småsvett av olje, så jeg blåste forsiktig med trykkluft, tørket rent og sprayet på med litt elektrospray, men det må vel nytt ledningsnett til etterhvert. 

 

 

Hvis ikke du skal vade med vann over kassa/ecu, så kan med fordel fjerne den Orange oringen som sitter på kontakten. Da renne oljen lettere ut av kontakten, og du slipper å få olje inn i selve ECUen..sa en voksen til meg en gang, hvilket jeg gjorde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Under ca 10 minus er Defenderen umulig å starte uten Webasto. Glødelampa lyser i evigheter, og når den endelig slukner er det bare kinning uten start. Nå når endelig termometeret kryper opp mot 0, så starter den lett som bare det, slik som før om vintrene.... Er det et rele som er motskaft..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...