Jump to content
LRforum
Sign in to follow this  
Pederover

2003 Td5

Recommended Posts

Lysene ville ikke slå seg av, og etter mye om og men og leting, fant vi endelig lysreleet hengende i ei strømpe nede ved høytaleren i dashbordet! Det var en krympestrømpe rundt denne. 

skar opp og da viste det seg at det var 3 releer limt sammen av denne typen:

thumbnail_IMG_20190424_230452_resized_20190425_071106205

Er dette originalt da..? Eller er det noe særnorsk ettermontering med tanke på kjørelys..?

Etter et par kakk med skrujern virket det igjen som bare det! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norsk ettermontert for å få det til å passe med lovgivningen i 2003. Mener det er en kontakt den ene eller den andre veien som du kan koble fra og forbi. Jeg har kuttet og loddet for å koble ut hos meg. Mulig den andre løsningen med kontakt er på Defender.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prøvde å kutte det jeg trodde var jordingsledningen (svart), men der gikk det 12 v gitt...

Men jeg har lært meg å unngå problemet ved å slå på parklys før og etter start/stopp, da blir det mørkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Litt jåleri: Nye, svarte hjulbolter mener jeg gjorde seg! blushOg så måtte jeg fjerne spacerne da det ikke var populært (iflg bunadsgeriljaen) med mud oppover alle dørsider i disse konfirmasjonstider... Det var greit å få de av også, det ruster fælt mellom skiver og spacere...:blink:

IMG_20190507_205206_resized_20190508_073828463

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re-monterer inn klappsetene bak nå (9-seter) og det er altså tommegjenger vi snakker om på sitteputene..? M6 passer i alle fall ikke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikkje så mykje spennande så skjer på Landroverfronten her for tida,  men eg har då fått monter takgrind (frå Lorden!), stige, og tree sliders. Ellers er det berre fryd & gammen å køyre Td5: 

Liten runde på Ytre Nordmøre i dag, Surnadal, Halsa/Heim og Aure.:)

74209742_265307881041842_757274894030340

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kjøpte denne kløtsjassistent-fjæra fra LOF-clutches da She Who Must Be Obeyed  mener kløtsjen er alt for tung, noe jeg faktisk er enig i! Stor forskjell fra Tdi, der fjæra er standard. Hvorfor den mangler på Td5 er ubegripelig. Men problemet er hvordan den i alle dager kan monteres uten skrekk og gru!? Jeg har sett video på Youtube, og lest flere tråder på engelske fora, men får det ikke til! Må jeg skru ut kløtspedalen? Iflg bruksanvisningen skal det la seg gjøre å montere fjæra med litt makt og vold ved hjelp av tenger og strips og kløtsjpedalen i bånn....:wacko: Tips mottas! 

20191103_122016_zpszeomawjz.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutter siden, Pederover skrev:

Kjøpte denne kløtsjassistent-fjæra fra LOF-clutches da She Who Must Be Obeyed  mener kløtsjen er alt for tung, noe jeg faktisk er enig i! Stor forskjell fra Tdi, der fjæra er standard. Hvorfor den mangler på Td5 er ubegripelig. Men problemet er hvordan den i alle dager kan monteres uten skrekk og gru!? Jeg har sett video på Youtube, og lest flere tråder på engelske fora, men får det ikke til! Må jeg skru ut kløtspedalen? Iflg bruksanvisningen skal det la seg gjøre å montere fjæra med litt makt og vold ved hjelp av tenger og strips og kløtsjpedalen i bånn....:wacko: Tips mottas! 

20191103_122016_zpszeomawjz.jpg

 

Jeg fikk den fint på hos meg Peder. Husker ikke i farta, men du må snu og vende litt på den før det "gir seg"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Den smokket rett og enkelt inn med litt tenking på min.

Mener jeg hadde noen plastgreier som skulle på også.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da må jeg nok investere i en langnebba visegrip tang.

a32a083e-e894-4796-a866-ff22a2bde5b5-ori

Edited by Pederover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Den er kjekk å ha uansett.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Av og til hviner det i kløtsjen når jeg trykker pedalen inn, og det er vanskelig å få den i gir. Er det noen luftemuligheter på kløtsjen på Td5...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Høres ut som lageret i svinghjulet. Vanlig på td5 virker det som. Har hatt det på alle td5 jeg har hatt. Litt jobb å bytte så det bør gjøres samtidig med kløtsj ihvertfall :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Men det burde ikke ha noe med giring å gjøre.

 

Bytt olje på girboksen. Mtf94 heter rett olje. 3 liter trenger du. (2,8L)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forholdsvis ny kløtsj ca 4 år siden, og ny girolje i fjor... Får tappe ut og ha på mtf94 da!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ble svinghjulsforingen sjekket/byttet/smurt da?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...