Gå til innhold

Nye dekk 35" eller 37" ?


joran

Anbefalte innlegg

Er det noen har som har defender med 37" dekk og som kan si litt om det er store ulemper? Jeg har i dag 35" å disse begynner nå å bli modne for utskiftning. Har litt lyst til å prøve 37" Er det noen som har noen erfaringer å dele? tenker at den største utfordringen kan bli mindre svingradius, tror ikke de ellers  kommer til å ta borti noe noe sted da jeg har rikelig med plass i hjulbuene. Legg gjerne ut bilder

Endret av joran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt morsom utveksling.

I tillegg på du heise og kappe skjermbuer hvis det skal være mulig å svinge :-)

Men tøft blir det!

På min avatar har jeg 36"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører nesten aldri offroad i No, men mens jeg boede i Island så syntes jeg 35" var et meget godt kompromis mht kjørbarhet offroad og på asfalt. For snekjørsel er brede 38" på brede 15" felger stort sett minimum for 110, men da mister mand en del kjøreegenskaper på asfalt. Det kommer selvfølgelig an på dekk type og felgedim, men jeg tror der er minimale forskjeller i praksis mellom et godt konstruert 35" og 37" i noenlunde samme bredde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har luftet temaet på  engelsk LR forum og der var det en god del erfaringer med store hjul, det gjennomgående er at en oppjustering til 37" medfører en betydelig slitasje øning på drivlinjen og spesielt cv leddene, noen bygger om med forsterkede deler, men mange landet på 35" som det beste kompromisset (dersom man ønsker store hjul da)  mellom utseende, kjøreegenskapet på vei og offroad kjøring. da jeg monterte 35" merket jeg en stor forskjell på motorkraften, dekkene stjeler utrolig med motorkraft, 37" 'ere enda mer.  Har nok konkludert med at det blir et nytt sett med 35" på meg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...