Gå til innhold

Diamantbryner


JokerS30

Anbefalte innlegg

etter tips fikk jeg los på diamantbryne, og handlet meg et skikkelig flott et på CLAS for et halvår siden.
Dette var noe HELT annet enn de gamle brynesteinene, og etter få dager var kjøkkenkniver, snekkerkniver, huggjern, leatherman, saker og litt av hvert annet testet.
Utrolig flott redskap !

Malurten i begeret var at holdbarheten var elendig, etter få gangers bruk var brynet veldig lett å bruke, og resultatet avtok veldig !

Mao var konseptet genialt, men kvaliteten på den jeg handlet var for dårlig. Hvor får jeg fatt på et bryne av høy kvalitet, som varer LENGE.... ?
Vil gjerne ha med grov og fin side, da jeg sliper litt økser og sånt også, som gjerne ikke nødvendigvis slipes til kjøkkenkniv-standard...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, SveinHa skrev:

Har gått med en slik en i lomma i 10-15 år og den virker bra ennå: https://www.jernia.no/oppussing-og-vedlikehold/verktøy/håndverktøy/bryne/øyo-diamantbryne-minifold-fin/p/32917007:

 

Ikke VELDIG mye brukt da men det er nå en grunn til at jeg alltid har den i lomma...

 

Har også en slik en i garasjen, vært brukt til mye forskjellig slipejobber, virker til å ha godt bitt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, telindnor skrev:

Ikke bryne altså, men på tips herfra i en tidligere tråd, gikk jeg til anskaffelse av denne. 

Jeg har aldri hatt skarpere kniver!

https://www.jernia.no/kjøkken/matlaging/kniver-og-sakser/knivsliper/øyo-knivsliper-accusharp/p/14230104

Sikkert kjempefin, men bryne kan man bruke på alt av egg-verktøy, sakser, huggjern, snekkerkniver og alt mulig som trenger en skjærende egg.


Den du linker til, er veldig fin til kokke og kjøkkenkniver med tynn stamme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JokerS30 skrev:

Sikkert kjempefin, men bryne kan man bruke på alt av egg-verktøy, sakser, huggjern, snekkerkniver og alt mulig som trenger en skjærende egg.


Den du linker til, er veldig fin til kokke og kjøkkenkniver med tynn stamme...

 

Fungerer også på mine bruksknivere ala "spikkekniver" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok tilstå at jeg har konvertert til en Victorinox knivsliper til Victorinox verktøyene mine, da kan alle fixe på eggene uten særlig fagkunnskap men den passer jo dårlig i lommen da... Og virker bare på slanke kniver... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...