SiggenRRC Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 3 timer siden, gorbys skrev: Naår du allerede har fjerna egr hadde eg likegodt fjerna innmaten i dpf og og patchet ecu. Slipp bekymringene Enig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vidar20 Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 Er det mye arbeid å ta ned DPF ? Ser ut som den har en ende med 3 bolter og klemme i den andre enden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 6. mai 2019 Del Skrevet 6. mai 2019 Hvordan gikk dette @Glue? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 7. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2019 Er vel litt uavklart. Bilen står på Strømmen på spa. Mulig det var en sensor som har tukla det til, men har ikke fått noe klar beskjed enda. Nå føles det jo som en evighet siden dramaet sto på onde svenske skogene. kanskje man burde vinkelslipa DPF’n vekk for å aldri bli plaga igjen? Blir spennende å høre hva de på Strømmen sier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 8. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2019 Er en sensor som tukler til hos meg. Den er under bestilling så forhåpentligvis blir Winston frisk igjen Jeg gleder meg allerede til neste langtur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vidar20 Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Hvilke sensor ? Har du delenr ? og hvordan kom verkstedet frem til det? Min D3 har også programmert bort EGR og melder noen ganger om fullt DPF. Kjører da den vanlige prosedyren med høy fart og turtall i ca 20 min og den er borte. Det skal sies at melding "forsvinner" ved neste oppstart av bil. Vurderer sterk innkjøp av IIDTool for selv å kunne sjekke DFP samt alle de andre godbitene den lille diagnosepluggen byr på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 9. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2019 De har vel feilsøkt. Usikker på hva sensor det er, men gir oppdatering når bilen er frisk. Min ville ikke starte syklus for regenerering, blei forsøkt å starte en syklus via diagnosen når jeg sto fast. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 24. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2019 Er visst en trykksensor av noe slag der. Om den bare kan ryke, så løser jo ikke det dpf problemet siden den kan ta kveld selv om filteret er borte - er man ikke like langt da? Jeg er supernervøs på den bilen nå. Spørs om jeg ikke kjøpte katta i sekken fremfor en turbil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Svaret må vel bli ja, eller du kan montere fungerende EGR for å få systemet opp å gå igjen. Men alt kommer an på hva som er gjort med programvare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 25. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2019 EGR er programmert vekk.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 25. mai 2019 Del Skrevet 25. mai 2019 Og da mener jeg at er DPF riktig programmert bort, bør den ikke ta hensyn til den giveren du plages med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 25. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2019 DPF har jeg ikke tukla med, EgR er fjerna og programmert vekk. DPF har stått i som før. Er vel det som lager krøll - At DPF også må tas vekk. Og da må vel filteret ut. Skrives den bare bort vil jo filteret fylle seg og bilen til slutt stoppe. Blir vel en sjau på de greiene der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.