Bjørn_C Skrevet 22. april 2019 Del Skrevet 22. april 2019 Hva gjør man når man ikke får tvangskjørt bilen og meldinga Full DPF - visit dealer kommer gang på gang? Nå med motorlampe... Stuck i Østersund, 80 mil hjemmefra. Dette blei et eventyr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 22. april 2019 Del Skrevet 22. april 2019 Batteripoler av, og kortslutte mellom klemmene- såkalt hard reset? Om du ikke har diagnoseapparat da. Er det så mye å gjøre med full dpf, foruten å kjøre hardere og lengre enn vanlig? Kanskje ha på sånn guffe som senker forbrenningstemperaturen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 22. april 2019 Del Skrevet 22. april 2019 Eller oppsøke et sted som kan låne deg litt verktøy, vinkelsliper, og sveiseapparat så kan du fjerne innholdet på DPF´en, og sveise igjen Mange fordeler ved å kjøre uten DPF. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 22. april 2019 Del Skrevet 22. april 2019 Er ikke det litt risikosport om dagen @SiggenRRC? Han som underkjente fruens menneskelige Touran pga motorlampe og dpf kode var overbevist om at jeg hadde fjernet innholdet og sveiset det igjen. Han var faktisk skråsikker. Var bare trøblete og rense det denne gangen, derfor kom motorlampe på dårlig tidspunkt. Har etterpå, som noen her nevnte i en annen tråd kjørt på med en DPF rens fra gubbdagis, og den har faktisk gjort susen der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 22. april 2019 Forfatter Del Skrevet 22. april 2019 3 timer siden, jorgenht skrev: Batteripoler av, og kortslutte mellom klemmene- såkalt hard reset? Om du ikke har diagnoseapparat da. Er det så mye å gjøre med full dpf, foruten å kjøre hardere og lengre enn vanlig? Kanskje ha på sånn guffe som senker forbrenningstemperaturen.. Vurderte et øyeblikk å ta en hard reset. Blei hotell i østersund ikveld- så hører jeg hva verksted sier i morgen. Vil de gjøre nada, så kjører vi hard reset og druser sørover så langt det går. Man kan fjerne den greia der? på skikkelig vis? uten motolampe og vedvarende koder? Takk for responsen. Godt å ha et forum å spørre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 @jorgenht DPF kan man deaktivere i IID-Tool, dermed vil det aldri dukke oppe feilmeldinger og lignende på en evt. EU Når det er sagt kjenner jeg ikke de nye reglene for EU alt for godt enda, men det er jo begrenset med tid inspektør har. Gitt at sveisen er fin, så de ikke kan se at den er "tuklet" med så bør dette gå fint - det er uansett en måte for @Glue for å slippe å ha flere dager i Østersund! Operasjonen med å fjerne DPF er gjort på noen få timer, og man slipper å vente på deler osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 23. april 2019 Forfatter Del Skrevet 23. april 2019 1 time siden, SiggenRRC skrev: @jorgenht DPF kan man deaktivere i IID-Tool, dermed vil det aldri dukke oppe feilmeldinger og lignende på en evt. EU Når det er sagt kjenner jeg ikke de nye reglene for EU alt for godt enda, men det er jo begrenset med tid inspektør har. Gitt at sveisen er fin, så de ikke kan se at den er "tuklet" med så bør dette gå fint - det er uansett en måte for @Glue for å slippe å ha flere dager i Østersund! Operasjonen med å fjerne DPF er gjort på noen få timer, og man slipper å vente på deler osv. Får se hva Citybil her i bygda kommer frem til. Virker som om de hadde god peiling på Land rovere og annet jordbruksredskap Land rover, traktorer, klippere og freser ser ut til å være det dem bruker tiden sin på. Rar kombo... Spent på denne da jeg har lest for mye på nett nå om turboras, egr og annet ræl EGR er for så vidt fjerna, fikk bare angst nå for at jeg ikke har fått det sammen riktig etter jeg fjerna butterflysaken. Og at det har rasa faenskapet.... Blek men fattet atter en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Hold oss oppdatert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 23. april 2019 Forfatter Del Skrevet 23. april 2019 Citybil har visst fått skikk på den nå. Ikke aner jeg hvordan de fikk brent den ren. Topp service fra de folka der. oslo neste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 23. april 2019 Forfatter Del Skrevet 23. april 2019 Årsak etter å ha snakka med mekaniker; feil olje. Den skal visst ikke ha A5 men en C2-3 olje. A5 som jeg har kjørt på castrol magnetic går rett i DPF fikk følge av denne da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 23. april 2019 Forfatter Del Skrevet 23. april 2019 Men syke for en service de har her. Når mekaniker hørt vi skulle til oslo så tok han inn bilen igjen og bytta olja. Dette likte jeg. BilCity i Østersund - ære være! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 @Glue Så bra det ordnet seg! Entusiastene ordner opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 23. april 2019 Forfatter Del Skrevet 23. april 2019 Gleden var kortvarig. holdt 10 km ut av byen. Limp mode til sveg. Her blir jeg henta av kjentfolk med henger. Strømmen bilverksted neste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Problemet ditt kan komme av at EGR er fjernet, men ikke DPF. EGR er nødvendig for at DPF skal kunne rense seg. Selv om programvare er oppdatert vil DPF gå tett over tid, og kan lage trøbbel slik du opplever Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 23. april 2019 Forfatter Del Skrevet 23. april 2019 hva gjør man da? fjerner dpf? tauet av en pajero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 (endret) Svaret må vel bli ja, eller du kan montere fungerende EGR for å få systemet opp å gå igjen. Men alt kommer an på hva som er gjort med programvare. Men uansett bør du begynne med feilkoder Endret 24. april 2019 av YMK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Igjen; her kan man skru ut DPF, kappe den på langs, fjerne innmaten, sveise sammen, montere inn i bilen. Dette er å foretrekke uansett - og bilen vil gå langt bedre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 24. april 2019 Forfatter Del Skrevet 24. april 2019 3 timer siden, YMK skrev: Svaret må vel bli ja, eller du kan montere fungerende EGR for å få systemet opp å gå igjen. Men alt kommer an på hva som er gjort med programvare. Men uansett bør du begynne med feilkoder EGR er programmert vekk.... 1 time siden, SiggenRRC skrev: Igjen; her kan man skru ut DPF, kappe den på langs, fjerne innmaten, sveise sammen, montere inn i bilen. Dette er å foretrekke uansett - og bilen vil gå langt bedre Det får jeg nok ikke et verksted til å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Når var det du fjernet EGR da? En uke siden? En måned siden? Fem år siden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 @Glue det ordner man i Lommedalen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 24. april 2019 Forfatter Del Skrevet 24. april 2019 2 timer siden, trondshj skrev: Når var det du fjernet EGR da? En uke siden? En måned siden? Fem år siden? I august 2018. 9 måneder er litt kort. 1 time siden, SiggenRRC skrev: @Glue det ordner man i Lommedalen Et gaardsprosjekt med andre ord Hva skjer på EU? merkes ikke det på avgassmåling?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Enig i at 9 måneder er litt kort. Vet ikke hvordan det er på PKK nå, men tidligere så målte man i alle fall ikke partikkelutslipp. Men det har jo blitt en del endringer på PKK. Men er virkelig EGR så trøblete? Jeg mener - på min D4 som nå har passert 230.000, så er det fortsatt orginal EGR (banker i bordet). Men 3-literen har kanskje ikke de problemene med EGR som 2,7-literen har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 24. april 2019 Forfatter Del Skrevet 24. april 2019 Kanskje jeg burde revurdere EGR greia og få de på plass igjen. Lettere å bytte de og billigere enn å styre med nytt DPF med ujevne mellomrom. Veit ikke om dette er en generell plage på 2.7 literen uten EGR. Bilen står på eidsvoll, så nå leiteaksjon det etter et verksted på østsiden av oslo som kan få den på veien igjen Så får man se. Ny DPF blei visst dyrt om det må byttes helt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 (endret) Om du kjenner noen med bilhenger så ville jeg anbefale Techno Classic på Liertoppen. Det er jo ikke så langt fra Drammen heller. Vil tippe at de både kan hive inn EGR og reprogrammere bilen tilbake til orginal stand. Edit: Mht varighet på EGR så skal det nevnes at bilen min som oftest går tosifret antall mil om gangen, så det kan jo selvsagt også ha noe å si, men det har jo ikke vært veldig mange poster som omhandler EGR og D4 her inne. Enn så lenge i alle fall. Endret 24. april 2019 av trondshj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gorbys Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Naår du allerede har fjerna egr hadde eg likegodt fjerna innmaten i dpf og og patchet ecu. Slipp bekymringene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.