Gå til innhold

Skifte tilhengerkontakt


Mandrew

Anbefalte innlegg

Har en D4 2011 modell. På denne er det en 13 pins hengerkontakt. Men flere av pinnene er ødelagte her, så jeg må bytte kontakten. Har fulgt noen YouTube videoer, men ser ut til at jeg må bytte hele ledningsnettet. Er nær sagt umulig virker det som å få byttet denne også uten å ta av hele bakre fanger. Holdt på med dette i 3 timer i påsken, men ble bare varm i pappen. Er det noen som har en sjefsoppskrift på dette så er jeg meget takknemlig. Kan jo se for meg at jeg kan klippe kabelen nærmest mulig kontakta, og skjøte på en ny kabel men...

Eller er dette verkstedmat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg byttet bare kontakten på min d3

Klippet kabel tett ved plugg og monterte ny. 

Plasti dippet godt inni før montering. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte uten å skjøte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet kontakten på verksted. De satt på en uoriginal kontakt, forsto de måtte lete litt etter koblingskjema da fargene ikke var "vanlige"".

Ble helt topp hos meg.

 

Snakket først med autostrada, han tøffingen def var skråsikker på at jeg måtte bytte kontakt med nye ledninger, en jobb han anslo til 10.-k .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klipte av og fikk plukket av siliconen inni kontakta etter litt om og men..
Ift standard koblingsskjema var pinne 2 & 4 byttet om. Kan dette være fordi den ble innstallert fra fabrikk med tysk standard? (Tysk import)
Altså grønn var på pinne 2 og blå på pinne 4.

 

index.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes rart ut, for da skulle du fått feil på tilhenger. Grønn 4/R skal normalt gå til høyre blink, og blå 2 til tåkelys. Alternativt er det feil nå ;)

 

Alternativt er det benyttet andre farger på originalt ledningsnett. Såvidt meg bekjent er det en felles europeisk standard på 7- og 13-pols kontakt.

Endret av Olavnord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...