Gå til innhold

Erstatte pakning på vannpumpe på 6 syl ?


Åge

Anbefalte innlegg

Man kan klippe og lage til pakning. 

 

Men je har gjort det samme som du har tenkt en gang på tidlig 2,25. 

Der får man itte ny vannpumpe, så da overhalte je den og monterte mot godset med silikon. Sikkert noen som nå kommer og sier dette ikke går og er helt feil etter boka. Men det har fungert fint her for meg. 

 

Men som je skrev i linje 1,så kan man bruke paknings ark og klippe og tappe ut hullene med hammer. 

https://bilxtra.no/sett-pakningsark-a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp papir og bank ut. Flere rekvisitasjapper hadde paknings-papir/ark sist jeg trengte påfyll.

Pakningsmasse holder ikke så lenge som papir og glir lettere ut ved trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei igjen,

 

Kjøpte pakningspapir og banket ut. Montert i går og testet idag, men det lekker fortsatt. 

 

Mistenker at det er den O ringen som ligger inne i selve pumpen, foran impelleren. Har bestilt ny, sammen med O ringen opp mot termostathuset.

 

Hvor tykk pakning er det fornuftig å bruke.? Jeg brukte 0,5mm, og smurte på noe ganske tynnflytende gugge som heter Permatex før montering.

 

Synspunkter ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
20 timer siden, Åge skrev:

Noen som har erfaring med å banke ut lager og tetting på vannpumpen ?

 

Kan det gjøres for hånd, eller må det presse til ?

 

 

 

Byttet på 1600 og 2,0 i yngre dager.

Skrustikke og passende piper og rørbiter er lurere enn hammer,dor , slegge og spett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...