Gå til innhold

Skiftet automat D2


AnSin

Anbefalte innlegg

Jeg har fått skiftet automat på min D2 2000-mod. Mye arbeid men det gikk greitt. Konverter ble også skiftet.
Det som ikke gikk så greitt var når vi skulle prøve den. Da gikk hjulene framover første gang vi prøvde. Men neste gang skjedde ingenting. Nå hører det også med at vi måtte gå rett på starteren for å få start på motoren. Startsperra slapp ikke gjennom strømmen med nøkkelen. 

Kan det være noe elektronisk som gjør av det må programmeres om slik at girkassen er "rett" for hjernen? At bilen tror den er stjålet eller noe sånt? Og kan noen evt. hjelpe med det, som befinner seg noenlunde i nærheten av Ostereidet?

Endret av AnSin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, finnarne skrev:

Har du justert xyz-bryteren? 

Du har vel ikke byttet hjernen til girkassen, den som ligger under førersetet? 

Den er vel ikke helt rett justert kanskje.
Nei, hjernen er ikke byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle starte min d2 etter girkasseskift i går. Fikk ikke start. Prøvde ikke å ta den direkte på starteren. Mistenker XYZ bryteren siden denne ikke er justert, men finner heller ingen guide om hvordan denne skal justeres. Har nanocom og ser at bokstavene W Y X Z kommer opp ved girskift, ikke P D N 3 2 1 som jeg ønsker å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort gjort å glemme å koble til CPS, crankcase position sensor. Sitter på girkassen, en kontakt litt over starteren, du kan ikke se den men finner den med hånda. Ledningen kommer sammen med de som skal til starteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min viste displayet og girspaken rett gir, utenom N . Nå etter justering viser begge rett gir på alt :)

 

13 timer siden, smejan skrev:

Det er fort gjort å glemme å koble til CPS, crankcase position sensor.

Kan ikke huske å ha koblet til denne, er det derfor den ikke starter ?? Starteren sviver rundt som bare juling.

Neste jeg hadde tenkt å sjekke var dieselfilter siden bilen har stått i over 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, smejan skrev:

 

Gjett hvordan jeg vet... 

Nå vet jeg og. Startet med en gang den ble koblet på :)

På ‎21‎.‎04‎.‎2019 den 20.55, hahaug skrev:

Var det olje i Converteren?Om ikke går det mye olje på,mer enn 4liter

Jeg har fylt på 8 liter på min. En del rant ut igjen siden jeg overfylte ved hver påfylling. Tror jeg hadde start på bilen 4 ganger og var innom alle girene før kassen var mett. Vel å merke at begge rør, oljekjøler og converter er nye. Er ikke varmkjørt ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2019 den 8.37, finnarne skrev:

Apropos XYZ-bryter. Viser displayet rett gir (og forsåvidt lysdiodene ved girspaken) ?

 

Hos meg viser ikke displayet noe. (Kan ikke huske at jeg har sett noe der på lenge) Lysdiodene lyser heller ikke nå. De lyste før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, finnarne skrev:

Displayet kan være gåent. Km stand står vel også der?

Km.stand står. På høyre side. Det ser ut for meg som det kan være noe under på venstre side som kan være et sånt display.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...