AnSin Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 (endret) Jeg har fått skiftet automat på min D2 2000-mod. Mye arbeid men det gikk greitt. Konverter ble også skiftet. Det som ikke gikk så greitt var når vi skulle prøve den. Da gikk hjulene framover første gang vi prøvde. Men neste gang skjedde ingenting. Nå hører det også med at vi måtte gå rett på starteren for å få start på motoren. Startsperra slapp ikke gjennom strømmen med nøkkelen. Kan det være noe elektronisk som gjør av det må programmeres om slik at girkassen er "rett" for hjernen? At bilen tror den er stjålet eller noe sånt? Og kan noen evt. hjelpe med det, som befinner seg noenlunde i nærheten av Ostereidet? Endret 21. april 2019 av AnSin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 Har du justert xyz-bryteren? Du har vel ikke byttet hjernen til girkassen, den som ligger under førersetet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnSin Skrevet 21. april 2019 Forfatter Del Skrevet 21. april 2019 7 minutter siden, finnarne skrev: Har du justert xyz-bryteren? Du har vel ikke byttet hjernen til girkassen, den som ligger under førersetet? Den er vel ikke helt rett justert kanskje. Nei, hjernen er ikke byttet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 Var det olje i Converteren?Om ikke går det mye olje på,mer enn 4liter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jjada Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Skulle starte min d2 etter girkasseskift i går. Fikk ikke start. Prøvde ikke å ta den direkte på starteren. Mistenker XYZ bryteren siden denne ikke er justert, men finner heller ingen guide om hvordan denne skal justeres. Har nanocom og ser at bokstavene W Y X Z kommer opp ved girskift, ikke P D N 3 2 1 som jeg ønsker å se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jjada Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 4 timer siden, jjada skrev: Mistenker XYZ bryteren siden denne ikke er justert Fant av dette med XYZ bryteren, så fikk starteren til å svive, men må kjempe videre for motoren startet ikke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Det er fort gjort å glemme å koble til CPS, crankcase position sensor. Sitter på girkassen, en kontakt litt over starteren, du kan ikke se den men finner den med hånda. Ledningen kommer sammen med de som skal til starteren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Apropos XYZ-bryter. Viser displayet rett gir (og forsåvidt lysdiodene ved girspaken) ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jjada Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 På min viste displayet og girspaken rett gir, utenom N . Nå etter justering viser begge rett gir på alt 13 timer siden, smejan skrev: Det er fort gjort å glemme å koble til CPS, crankcase position sensor. Kan ikke huske å ha koblet til denne, er det derfor den ikke starter ?? Starteren sviver rundt som bare juling. Neste jeg hadde tenkt å sjekke var dieselfilter siden bilen har stått i over 1 år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Kontakten er oppe på høyre side av "Bellhousingen" . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 Bilen (Td5) starter ikke uten CPS signal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 2 timer siden, qcnr skrev: Bilen (Td5) starter ikke uten CPS signal. Gjett hvordan jeg vet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jjada Skrevet 26. april 2019 Del Skrevet 26. april 2019 12 timer siden, smejan skrev: Gjett hvordan jeg vet... Nå vet jeg og. Startet med en gang den ble koblet på På 21.04.2019 den 20.55, hahaug skrev: Var det olje i Converteren?Om ikke går det mye olje på,mer enn 4liter Jeg har fylt på 8 liter på min. En del rant ut igjen siden jeg overfylte ved hver påfylling. Tror jeg hadde start på bilen 4 ganger og var innom alle girene før kassen var mett. Vel å merke at begge rør, oljekjøler og converter er nye. Er ikke varmkjørt ennå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnSin Skrevet 27. april 2019 Forfatter Del Skrevet 27. april 2019 På 25.4.2019 den 8.37, finnarne skrev: Apropos XYZ-bryter. Viser displayet rett gir (og forsåvidt lysdiodene ved girspaken) ? Hos meg viser ikke displayet noe. (Kan ikke huske at jeg har sett noe der på lenge) Lysdiodene lyser heller ikke nå. De lyste før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 Displayet kan være gåent. Km stand står vel også der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnSin Skrevet 28. april 2019 Forfatter Del Skrevet 28. april 2019 2 timer siden, finnarne skrev: Displayet kan være gåent. Km stand står vel også der? Km.stand står. På høyre side. Det ser ut for meg som det kan være noe under på venstre side som kan være et sånt display. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnSin Skrevet 19. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2019 Noen som trenger et prosjekt? Selges.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.